صدوقی مطرح کرد

صدوقی مطرح کرد

بازار کار در آستانه تبعیض جدی جنسیتی

پژوهشگر و فعال اجتماعی، با بیان اینکه بازار کار به شدت در آستانه تبعیض جدی جنسیتی و تخصص است، گفت: آنانی که محتاج کار هستند با فرض جنسیت و تخصص جذب بازار کار نمی‌شوند به‌ویژه در بخش بانوان دست‌مزدهایی که تعلق می‌گیرد متناسب با میزان زحمت نیست این تبعیض در بازار سنتی و مدرن دیده می‌شود.

ه گزارش شمال آنلاین، حجت‌الاسلام سعید صدوقی با حضور در ستاد خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نام‌گذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری نوعی هدف‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه نهاد پیشنهاددهنده و پیگیری‌کننده شعار هر سال در کشور مهم است، افزود: آسیب‌های اجتماعی که جدی و خطرناک شده است، ریشه در تولید و اشتغال دارد.

این پژوهشگر و فعال اجتماعی، با بیان اینکه بازار کار به شدت در آستانه تبعیض جدی جنسیتی و تخصص است، اضافه کرد: آنانی که محتاج کار هستند با فرض جنسیت و تخصص جذب بازار کار نمی‌شوند به‌ویژه در بخش بانوان دست‌مزدهایی که تعلق می‌گیرد متناسب با میزان زحمت نیست این تبعیض در بازار سنتی و مدرن دیده می‌شود.

تبعیض در جذب نیروی کار دیده می‌شود

صدوقی گفت: تبعیض در جذب نیروی کار هم دیده می‌شود بیشتر جذب نیرو رابطه است و تخصص لحاظ نمی‌شود که خود چالش است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات بعدی جذب نیروی کار در کشور سبب سرخوردگی نیروی کار و گران شدن تولید در جامعه می‌شود، افزود: تا زمانی که هزینه تولید در کشور بالاست و دستمزد نیروی کار کم به خودکفایی نمی‌رسیم.

پژوهشگر و فعال حوزه اجتماعی تصریح کرد: در زیر قالب اقتصاد مقاومتی که تولید و اشتغال قرار گرفت مدیریت تجارت‌محور است که تولید و اشتغال سامان نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: لازم است در نخستین اقدام بخش تجارت را نسبت به تولید و اشتغال مشخص کرد و بعد در این باره جدی وارد شد.

صدوقی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه در تحقق شعار سال مسلم است که دولت شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را در سال جاری جدی نمی‌گیرد، اظهار کرد: دولت تا قبل از اردیبهشت‌ماه به‌جای اینکه حرف‌هایی بزند تا جاذبه‌ها را بالا ببرد، سعی می‌کند حرف‌هایی بزند که توقعات قبل از پیروزی را کم کند.

وی افزود: چینش کابینه بعد از پیروزی در انتخابات چون مرحله دوم است نسبت به چینش مرحله اول تفاوت دارد این چینش هم ربطی به تولید و اشتغال ندارد.

این پژوهشگر و فعال اجتماعی با بیان اینکه دولت در سال اول گامی در اجرای عملی شعار سال ندارد، خاطرنشان کرد: توقع اجرایی شدن این شعار در سال اول از سوی دولت کم است.

وی اضافه کرد: همه دولت‌ها خیلی جدی به شعار سال پایبند نبودند.

صدوقی تکثر احزاب را سبب پویایی سیاسی و اجتماعی جامعه دانست و گفت: جامعه بدون حزب نشاط ندارد.

دولت شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را جدی نمی‌گیرد

وی اظهار کرد: احزاب در کشور موسمی است و بر اساس انتخابات پررنگ و کم‌رنگ می‌شود.

این پژوهشگر و فعال اجتماعی با تأکید براینکه احزاب باید به تربیت نیروی متمرکز شوند، ادامه داد: اولویت کنونی من دستورالعملی است که سهم ۳۰ درصدی بانوان در شورای شهر ثبت و اجرایی شود.

صدوقی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه اگر یک مرد اصلاح‌طلب باشد و یک زن اصولگرا من اصولگرا را قبول دارم، گفت: از خانم دستجردی هم حمایت کردم.

پژوهشگر و فعال اجتماعی گفت: دولت شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را در سال جاری جدی نمی‌گیرد، دولت تا قبل از اردیبهشت به جای اینکه حرف‌هایی بزند تا جاذبه‌ها را بالا ببرد، سعی می‌کند حرف‌هایی بزند که توقعات قبل از پیروزی را کم کند.