مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران:

 ۵۲ اثر صنایع دستی مازندران مهر اصالت ملی و جهانی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: ۵۲ اثر صنایع دستی مازندران دارای اصالت یونسکو است که می‌تواند اعتماد بالایی برای بازارعرضه و فروش صنایع دستی  به همراه داشته باشد.

به گزارش ومگ وا، دلاور بزرگ‌نیا با اشاه به اینکه بهترین رهاورد برای مسافران ورودی به هر منطقه ای صنایع دستی آن خطه است. اظهار کرد: مازندران که یکی از پرترددترین مناطق گردشگری کشور محسوب می شود نیز ازاین امر جدا نبوده و صنایع دستی این منطقه یکی از جاذبه های مازندران به حساب می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: تنوع غذایی مازندران نسبت به سایر استان‌های شمالی بیشتر است به‌طوری‌که در جشنواره غذا با حضور استان‌های شمالی همه صاحب‌نظران و داوران اعتراف  کردند که ما به این باور رسیده‌ایم تنوع غذاهای محلی در مازندران بیش از سایر استان‌های شمالی است.

مازندران مهد صنایع دستی کور محسوب می شود

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تصریح کرد: طرح ها و نقش‌های صنایع دستی مازندران برای گردشگران فرهنگی و تاریخی همواره جالب توجه به نظر می رسد.

وی با اشاره به اینکه امسال اولین سالی است که اقامت گاه بوم گردی به صورت رسمی آماده پذیرایی از مسافران است تصریح کرد: ۴۶ نقطه و ۴۰۰ اتاق و آژانس طبیعت گردی به علاقه‌مندان در حوزه سفر فرهنگی، تاریخی و بوم گردی خدمات ویژه ارائه می‌دهد.

بزرگ نیا گفت: جاجیم، چادرشب، گلیم، گليمچه متکازين، ساچيم، گلیم، نمد، سفال، صنایع چوبی، حصیری و صنایع دستی دریایی از جمله صنایع دستی مازندران محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به این امر که ۵۲ اثر صنایع دستی مازندران دارای اصالت یونسکو است، یادآورشد: در ایام نوروز بازارچه های صنایع دستی می تواند علاوه برشناساندن فرهنگ بومی مازندران به مسافران منجر به رونق اقتصادی استان شود.

این مسئول در پایان افزود: مازندران مهد صنایع دستی کشور محسوب می شود و باید از این ظرفیت برای رونق چرخ صنعت گردشگری استان استفاده بهینه کرد.

 

اضافه کردن نظر