مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از روستاها را ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۸۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر در روستاهای استان اقامت کردند.

به گزارش ونگ وا، دلاور بزرگ‌نیا در جمع خبرنگاران ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اینکه از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۴ میلیون ۵۷۱ هزار و ۹۱۶ نفر در استان اقامت داشتند.اظهار کرد: طی ۹ روز اخیر ۲ هزار و ۲۹۷ بازدید از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر، صنوف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی درمانی و حمل و نقل صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۱ مورد تشویق از تأسیسات گردشگری، اقامتی، پذیرایی، دفاتر مسافرتی و صنوف عرضه مواد غذایی انجام شد.خاطر نشان کرد: ۹۲ مورد تذکر و اخطار کتبی به تأسیسات گردشگری، اقامتی، پذیرایی، دفاتر مسافرتی و صنوف عرضه مواد غذایی داده شده است.

معدوم سازی ۴ هزارو ۲۸۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ۴ هزار و ۲۸۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم‌سازی شده و ۵ هزار و ۱۰۶مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی صورت گرفته است.

بزرگ‌نیا تعداد اخطاریه بهداشتی برای صنوف را ۱۴۳ مورد برشمرد و افزود: در ۹ روز اخیر ۱۹ مورد اماکن بهداشتی در استان تعطیل شد.

بازدید ۵ هزارو ۳۰۹ گردشگر از موزه های مازندران

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ۵ هزار و ۳۰۹ گردشگر از موزه‌های استان بازدید کردند، اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۳۵ نفر از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۷۸۰ مورد گشت انتظامی، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس در سطح استان انجام شد و ۳۰۴ مورد گشت کنترل نظارتی استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شد.

این مسؤول تعداد مأموریت‌های انجام شده هلال احمر را ۱۵۳ مورد اعلام کرد و افزود: در این مدت ۵۸ مورد امداد‌رسانی به تصادفات توسط جمعیت هلال احمر استان

ی مازندران خبر داد.
اقامت بيش از ۴٫۵ میلیون مسافر طی ۹ روز در مازندران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت ۴ میلیون ۵۷۱ هزار و ۹۱۶ نفر در استان از آغاز طرح نوروزی تاکنون خبر داد

انجام شد.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه به ۶۱۸ مصدوم عملیات امداد‌رسانی انجام شد، اظهار کرد: ۵۸۸ نفر به صورت سرپایی در پایگاه‌های هلال احمر امداد‌رسانی شدند.

وی تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از روستاها را ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۸۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر در روستاهای استان اقامت کردند.

اضافه کر