سخنگوی ستاد تسهیلات سفر مازندران خبرداد

حمایت از تولید داخل هدف برگزاری نمایشگاه های مازندران

سخنگوی ستاد تسهیلات سفر مازندران حضور بیش از ۱۱ استان در نمایشگاه‌های ملی را نشان از توجه به تولیدات داخلی و رونق اقتصادی در کشور دانست و گفت: نمایشگاه‌های ملی در شهرهای ساری، نوشهر، چالوس و رامسر برپا شده است.

به گزارش ونگ وا، علی نبیان در جمع خبرنگاران ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از ثبت یک میلیون ۸۵۰ هزار تردد جاده‌ای در استان خبر داد وافزود: تا ساعت ۲۴ شب گذشته دومین روز از سال نو، آمار میزان سفر در مازندران احصا شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سرعت تردد در محورهای استان ۷۰ کیلومتر بر ساعت، بوده است، خاطر نشان کرد: مازندران رتبه دوم  تردد در کشور  را با سهم ۱۱ درصد کسب کرده است.

ثبت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تردد جاده ای در مازندران

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه ۳۰۰ نیروی راهداری در تمام محورهای مواصلاتی در حال خدمت‌رسانی هستند، اظهار کرد: در سخت‌ترین شرایط از خدمات‌رسانی راهداران، اورژانس، پلیس راه و هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان کاسته نمی شود.

نبیان از ثبت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تردد جاده‌ای در مازندران خبر داد.

برپایی ۱۲ نمایشگاه در مازندران

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های بومی و محلی ایام نوروز در سطح اعلام کرد: امسال ۱۲ نمایشگاه تولیدات داخلی در سطح مازندران راه اندازی شد که ۴ نمایشگاه آن ملی بوده و از سراسر استان در این نمایشگاه ها حضور دارند.

نبیان با اشاره به اینکه حضور بیش از ۱۱ استان در نمایشگاه‌های ملی نشان از توجه به تولیدات داخلی و رونق اقتصادی در کشوراست تصریح کرد: نمایشگاه‌های ملی در شهرهای ساری، نوشهر، چالوس و رامسر برپا شده است.

سخنگوی ستاد تسهیلات سفر مازندران از برپایی هشت نمایشگاه محلی در استان و حضور استان های همجوار در این نمایشگاه ها خبر داد و افزود: برون رفت این نمایشگاه‌های محلی توجه به تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی است.

فروش ۷٫۶ میلیارد تومانی نمایشگاه های نوروزی در سال گذشته

این مسئول به فروش  ۷٫۶ میلیارد تومانی نمایشگاه‌های نوروزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان فروش در مدت ۱۲ روز رونق ارزشمند اقتصادی برای مازندران بوده است.

معاون عمرانی استانداری مازندران بر استمرار نمایشگاه‌های تولیدات و محصولات داخلی در استان تاکید کرد و افزود: باید اشتغال زایی پایدار در مازندران نهادینه شود.

وی در ادامه اظهار کرد: باید تلاش شود تا تولیدات بومی برای تولیدکنندگان خرد اقتصادی شود.

نبیان با اشاره به اینکه عرضه تولیدات روستاها باید در شهرها انجام شود، افزود: تولید اشتغال در پی دارد و منابعی که دولت و معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری به استانداری ابلاغ شد در اختیار رونق تولید در روستاها قرار گرفت.

وی از تجاری سازی تولیدات روستایی در مازندران خبر داد و گفت: دو سال گذشته مازندران اقدام نوینی را با تشکیل کمیته روستایی در ستاد خدمات سفر انجام داد تا توجه مسافران و گردشگران را به این بخش معطوف کند.

اقامت ۸۰۰ هزارو ۲۳۰ نفر در روستاهای مازندران

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه در نخستین سال تشکیل کمیته روستایی در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر و سال دوم ۲ میلیون نفر شب اقامت در روستاهای صورت گرفت، اظهار کرد: امسال هم حدود ۶۱۳ هزار نفر شب اقامت را در روستاهای مازندران داشتیم که این نشان از رونق بوم‌گردی است.

این مسئول با تاکید براینکه جمعیت روستایی باید حفظ و حراست شود تا شاهد مهاجرت شهر به روستا باشیم، ادامه داد: در دومین روز از سال نو امسال ۸۰۰ هزار و ۲۳۰ نفر در روستاهای مازندران اقامت کردند.

نبیان اضافه کرد: از ۲۶ اسفندماه تا ساعت ۲۴ دوم فروردین ماه امسال شاهد اقامت ۳ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۰۴ نفر اقامت مسافران در روستاهای مازندران بودیم.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: شهرهای ساری، آمل و بابل تور رایگان شهر گردی را اجرا کرد و با توزیع بسته‌های فرهنگی خدمات خوبی را به مسافران ارائه می‌دهد.