با حضور استاندار مازندران برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری مازندران تجلیل شدند.

ربیع فلاح جلودار در جمع برگزیدگان برتر مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری در اردوگاه شهدای دانش آموز ساری اظهار کرد: رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهریور ماه سال ۹۲ پیشنهاد جهان عاری از خشونت را داد که این پیشنهاد با رای مثبت ۱۹۰ کشور عضو سازمان ملل متحد تصویب شد.

وی پرهیز از خشونت و افراطی گیری را از تعالیم اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حسن خلق و معاشرت نیکو از بارزترین ویژگی های پیامبر بوده است و از دیدگاه قرآن یکی از رمزهای اساسی گسترش اسلام و فراگیر شدن آن همان اخلاق نیکو و رفتار کریمانه پیامبر بود.

استاندار مازندران با اشاره به حدیث امام صادق (ع) گفت: بر اساس سخن امام صادق (ع) کسی که جلوی خشمش را بگیرد خداوند نقص ها و کاستی های او را می پوشاند.

فلاح همزیستی مسالمت آمیز با جهانیان و دوری از هرگونه خشونت را از سیاست های مهم دولت جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: ثبات، آرامش و مبارزه با خشونت از سیاست های راهبردی دولت تدبیر و امید است.

وی خواستار تلاش برای برای ترویج فرهنگ صلح، گفت‌وگو، مدارا و تحمل یکدیگر شد و تصریح کرد: همه باید برای رشد فرهنگ صلح و مدارا تلاش کنند و سهم آموزش و پرورش در این زمینه بسیار مهم است.

استاندار مازندران با بیان اینکه پرسش مهر را بستری مناسب برای توسعه، تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: دانش آموزان و آموزش و پرورش بستر اصلی توسعه است و گسترش روحیه پژوهشگری و نوجویی در میان معلمان و دانش آموزان از وظایف و رسالت های مهم آموزش و پرورش است که پرسش مهر در این زمینه می تواند بسیار اثربخش باشد.

فلاح تقویت روحیه پرسشگری و جستجوگری را یکی از دستاوردهای مهم طرح پرسش مهر دانست و تصریح کرد: نقادی و پژوهشگری باید در آموزش و پرورش نهادینه شود.

وی فقر و جهل را علت اصلی و زمینه ساز بسیاری از خشونت‌ها دانست و گفت: باید با آگاهی بخشی و ارتقای آگاهی و دانایی ریشه های جهل و خشونت را خشکاند.

استاندار مازندران موفقیت و سربلندی مسئولان دیپلماسی را در برجام حاصل تدبیر، تفکر، عقلانیت و گفت‌و‌گو دانست و گفت: امروز بزرگی و اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا بی نظیر و امنیت پایدار ایران اسلامی زبانزد عام و خاص است.

فلاح کسب ۱۰ رتبه برتر کشور در مسابقات پرسش مهر توسط دانش آموزان و فرهنگیان مازندرانی را تبریک گفت و اظهار کرد: از همه دست اندرکاران برگزاری این مسابقات مهم و معلمان و دانش آموزان و خانواده های محترم که در این رقابت ملی شرکت کردند تشکر می‌کنم.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری مازندران تجلیل شد./ ایسنا