استاندار مازندران گفت که ۱۰ هزار میلیارد ریال طی برنامه پنجم توسعه کشور در بخش فناوری اطلاعات (آی تی) و فناوری ارتباطات (آی سی تی) در این استان سرمایه گذاری شده است.

 ‘ربیع فلاح’ شنبه شب در مراسم تجلیل از عوامل سرشماری نفوس و مسکن استان که با حضور رئیس مرکز آمار ایران در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد، افزود: این میزان سرمایه گذاری سبب شد تا استان مازندران در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن رتبه سوم کشور را از آن خود کند.
مازندران از استان های پیش رو در سرشماری اینترنتی بود و بر اساس اعلام مسئول ستاد سرشماری استان بیش از ۶۱ درصد خانوارهای مازندرانی به صورت اینترنتی سرشماری شدند.
ستاد سرشماری نفوس و مسکن سهمیه مازندران را در طرح اینترنتی سرشماری ۴۵ درصد و میانگین کشوری را ۴۰ درصد در نظر گرفته بود.
میانگین محقق شده سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵در کشور هم ۴۸٫۴ درصد اعلام شده است.
استاندار مازندران گفت: مردم مازندران ثابت کرده اند که در طرح های مشارکتی حضوری بسیار هوشمندانه دارند و در طرح سرشماری نفوس و مسکن هم با ایجاد یک موج عظیم در ثبت نام اینترنتی، این هوشمندی را به اثبات رساندند.
وی افزود: یکی از شعارهای مهم رئیس جمهوری در زمان انتخابات ، احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود که خوشبختانه آقای روحانی این شعارشان را عملی کردند و با جدی گرفتن آمار و سرشماری ، توفیقات بسیار ارزشمندی به دست آوردند.
او ادامه داد : عملکرد تیم اقتصادی دولت بسیار ارزشمند بوده است که توانسته اند تورم بسیار وحشتناک را مهار کرده و به رشد هفت درصدی اقتصاد هم دست یابند.
فلاح اظهار داشت: برجام یکی دیگر از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است که توانست گشایش های اقتصادی خوبی برای کشور به ارمغان بیاورد.
وی افزود : اعتبارت مصوب کاروان تدبیر و امید به مازندران بیش از ۹۰ درصد تخصیص یافته است.
او ادامه داد : مازندران در ارائه تسهیلات رونق تولید رتبه اول کشور را دارد و آن چیزی که برای ما بسیار مهم است، این است که در سال ۹۶ به رغم اینکه ۲ انتخابات مهم در پیش است اما روند تولید، کار و اشتغالزایی بدون هیچ خللی باید ادامه داشته باشد و بتوانیم با تلاش همه در سال ۹۶ به دستاوردهای خوبی در زمینه های اقتصادی، اشتغال و رونق تولید دست یابیم .
در مراسم تجلیل از عوامل سرشماری نفوس و مسکن مازندران در بابلسر از ۱۹۸ تن از ماموران سرشماری تجلیل شد.