منزل شهید سلطان محمد تیموری به عنوان نخستین خانه در شهر زاهدان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان استانی گازدار شد.

 مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان /پنجشنبه/ در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در زاهدان مورد نیاز است که پیش بینی می شود در سه مرحله و تا سال ۱۴۰۰ تمام این شهرستان گازدار شود.
محمدحسن طهرانی افزود: برای گاز رسانی به این کلان شهر در افق چهار ساله هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال (۱۱۰ میلیارد تومان) اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به اجرای مرحله نخست گازرسانی در زاهدان تصریح کرد: ۳۰ کیلومتر خط تغذیه و ۱۲۹ کیلومتر شبکه توزیع از سال ۹۰ تا کنون انجام شده که ۲۱ درصد کار را شامل می شود.
وی اظهار داشت: امکان نصب ۱۰ هزار انشعاب و گازدار شدن ۱۲۰ هزار مشترک با انجام این مقدار لوله گذاری گاز در زاهدان فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مرحله دوم پیمان سپاری ۲ مورد پروژه به حجم کلی ۳۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، پیمانکار اجرایی مشخص و در مرحله ابلاغ کار است.
وی اضافه کرد: مرحله سوم پیمان سپاری ۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه در نیمه دوم سال ۹۶ انجام می شود.
به گزارش ایرنا شهید سلطان محمد تیموری از شهدای مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی است که سال ۷۷ در درگیری با اشرار مسلح در زاهدان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راس هیاتی امروز پنجشنبه وارد زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.
استان هنرپرور سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.