۹ دستگاه آمبولانس با تجهیزات مدرن بیمارستانی و درمانی شامل دستگاه تنفس مصنوعی، سی سی یو، آی سی یو با حضور قائم مقام وزیر بهداشت و درمان به اورژانس ۱۱۵ مازندران تحویل شد.

 این آمبولانس ها از نوع بنز اسپرینتر ۳۱۵ دارای تجهیزات پزشکی شامل مانیتورینگ قلبی، دستگاه تنفس مصنوعی و دستگاه شوک قلبی و بسیاری از امکانات لازم چون ای سی یو (Icu) و سی سی یو (ccu) متحرک است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در سال جاری افزون بر ۳۱ دستگاه آمبولانس جدید با قابلیت های ویژه خدمات رسانی به بیماران قلبی و مراقبت های ویژه به اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شده است.
قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در حاشیه واگذاری آمبولانس ها به ۱۱۵ مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا قیمت هر یک از این آمبولانس ها را افزون بر ۸ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید افزون بر ۴۰ دستگاه آمبولانس جدید با تجهیزات پیشرفته در قالب نوسازی در مدار خدمات رسانی اورژانس ۱۱۵ قرار گرفت.
هم اکنون اورژانس مازندران با ۸۴ پایگاه جاده ای و شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی با ۱۴۰ دستگاه آمبولانس و یک بالگرد، خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را به مصدومان جاده ای و بیماران به صورت شبانه روزی ارایه می کند.
تا کنون ۶۷ درصد آمبولانس های با عمر بالای ۱۰ سال نوسازی شده است.
مازندران با داشتن جاذبه های طبیعی چون دریا، جنگل و آثار تاریخی و آب و هوای مناسب سالانه پذیرایی افزون بر ۴۱ میلیون نفر شب مسافر است./ ایرنا