عضو شورای اسلامی شهر ساری:

انجمن بانوان خیر در ساری تشکیل شد

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه احساس کردم آمار دقیقی از بانوان نیکوکار شهر ساری وجود ندارد، اضافه کرد: برای نخستین‌بار انجمن بانوان خیر شهرستان ساری در مرکز مازندران تشکیل شد.

به گزارش  ونگ وا، محمدحسن محمدی کیادهی در مراسم تجلیل از بانوان نیکوکار ساروی، در سالن اهل بیت با اشاره به اینکه بانوان نقش مهمی در فرهنگ سازی جامعه دارند. اظهار کرد: زنان جامعه ما سهم بزرگی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشته و دارند.

وی اظهار کرد: وقتی خیران درجامعه دست افتاده ای را می گیرند و لبخند را مهمان قلبشان می کنند لازم است آنها تا زمانی که در قید حیات هستند به جامعه معرفی شوند و مورد تجلیل قرار گیرند.

عضو شورای شهرساری با اشاره به اینکه شهر ساری دارای نیکوکاران و خیرانی همچون مرحوم داراب و همسرشان است، افزود: نگاه مؤثر مؤسسات خیریه در توانمندسازی افراد نیازمند سبب شد تا کارآفرینی و اشتغال‌زایی خرد برای زنان سرپرست خانوار و جوانان ایجاد شود.

محمدی کیادهی به فعالیت نیک‌اندیشی مؤسسات خیریه در مرکز مازندران اشاره کرد و ادامه داد: این موسسات به واسطه نیروهای داوطلب به صورت رایگان مشغول فعالیت های انسان دوستانه هستند.

وی با اشاره به اینکه باید استعدادهای ناب افراد را شناسایی و سعی در شکوفایی آن داشته باشیم افزود: افراد بیشماری در جامعه وجود دارند که فاقد امکانات هستند.

عضو شورای شهر ساری فعالیت باشگاه های ورزشی را نوعی امور خیریه دانست و افزود: باشگاه های ورزشی در بخش مالی و اعتباری ورزشکاران فاقد تمکن مالی را مورد حمایت خود قرار می دهند.

این مسئول از پوشش ۱۸ تیم ورزشی از سوی باشگاه استقلال ساری خبر داد و گفت: بیشتر اسپانسرها به سمت ورزش‌هایی می‌روند که برایشان آورده داشته باشد.

محمدی کیادهی با اشاره به اینکه باشگاه ورزشی استقلال حامی ورزش‌هایی همچون والیبال نشسته بانوان و فوتسال نونهالان است که در حال حاضر به لیگ برتری رسیدند. خاطر نشان کرد: حمایت از جوانان و بانوان سبب می‌شود تا آسیب‌ها اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

وی با تاکید براینکه لازم است باشگاه‌های ورزشی با حمایت‌های خود بانوان و جوانان را را مورد توجه قرار دهند. تصریح کرد: جوانان برای داشتن تنی سالم و جلوگیری از آسیب های اجتماعی به ورزش کردن روی بیاورند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه احساس کردم آمار دقیقی از بانوان نیکوکار شهر ساری وجود ندارد، اضافه کرد: برای نخستین‌بار انجمن حامیان نیکوکار شهرستان ساری در مرکز مازندران تشکیل می‌شود.

این مسئول ایجاد فضای فرهنگی تفریحی و ورزشی بانوان را از حقوق این جمعیت از جامعه دانست و ادامه داد: ساری نیازمند آن است تا به مسائل فرهنگی بیشتر پرداخته شود.

محمدی‌کیادهی مادران شهدا را خیرانی دانست که فرزندان خود را برای حفظ کیان کشور اهدا کردند، خاطرنشان کرد: خیران سرآمدان جامعه هستند و به‌عنوان الگو باید به نسل جدید معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری از ابتدای تشکیل تاکنون با اختصاص اعتبار ۳ میلیارد تومانی توانست عملکرد مؤثری در مرکز مازندران داشته باشد، ادامه داد: بودجه فرهنگی سال آینده ۲۱ میلیارد تومان مصوب شد و تلاش می‌شود تا با توزیع عادلانه اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزش مؤثری در شهر ساری انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری به بودجه ۵۸۰ میلیارد تومان شهرداری ساری برای سال آینده اشاره کرد و گفت: شهرداری ساری اعتقادی به کلنگ‌زنی پروژه ندارد و تمام توجهش را به افتتاحیه معطوف کرد و در حال حاضر شاهد فعالیت‌های عمرانی چشمگیری در مرکز مازندران هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه شهرداری ساری توزیع عادلانه خدمات‌رسانی را در جغرافیای مازندران مد نظر قرار داد، افزود: توجه به احداث پارک و بوستان‌های مختلف در محلات، توسعه فضای سبز و افزایش سرانه در این بخش، احداث تقاطع‌های غیر همسطح در مناطق سه‌گانه  شهر ساری و سایر خدمات فرهنگی، عمرانی و اجتماعی از مسائلی است که در سال‌های اخیر سبب شد تا مرکز مازندران به کارگاه سازندگی تبدیل شود.

محمدی‌کیادهی با اعلام اینکه شهرداری ساری در نظر دارد تا پارک ملل را از پل کابلی ال عبور تنگه‌لته در جنوب شهر ساری در ۹۵۰ هکتار را توسعه دهد، اظهار کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار پارک جنگلی سیکوه‌تپه از منابع طبیعی استان به شهرداری ساری واگذار شد که ۵۰ هکتار آن بعد از تجهیز و ساماندهی به تفریح بانوان اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: در منطقه ۶۰۰ دستگاه ساری در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار پارک ویژه بانوان احداث شد که تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

در پایان این مراسم از بانوان خیر ساروی و ورزشکاران دارای مقام برتری تیم فوتسال استقلال ساری تجلیل شد.