۱۱۰ نماینده مجلس در بیانیه ای با تقدیر از اصغر فرهادی برای کسب جایزه اسکار تاکید کردند:حضور ارزشمند یک فیلم سینمایی ایرانی در هشتاد و نهمین مراسم آکادمی اسکار حاکی از فرهیختگی، نجابت و ظرفیت سینمای جمهوری اسلامی ایران است.

در این بیانیه که نسخه ای از آن را فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در اختیار ایرنا قرار داد، آمده است: حضور ارزشمند یک فیلم سینمایی ایرانی در هشتاد و نهمین مراسم آکادمی اسکار حاکی از فرهیختگی، نجابت و ظرفیت سینمای ایران در عصر جمهوری اسلامی ایران است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بیانیه موفقیت فیلم سینمایی فروشنده را در کسب عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان در مراسم اسکار به اصغر فرهادی کارگردان و تمامی عوامل و دست‌اندرکاران این فیلم سینمایی تبریک گفتند و برای اهالی فرهنگ و هنر ایران اسلامی آرزوی موفقیت بیشتر در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی کردند.
در این بیانیه نمایندگان مجلس تصریح کردند: اعطای اسکار به یک هنرمند ایرانی در حقیقت خط بطلان بر ادعای نورسیده کاخ سفید در دشمنی با ملت ایران و تعظیم مدنی جهانی در مقابل عظمت فرهنگ این کشور به‌حساب می‌آید.
به گزارش ایرنا، فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی کارگردان ایرانی، موفق به کسب جایزه بخش بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و نهمین آیین اهدای جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) شد.
این دومین اسکار فرهادی و سینمای ایران است و وی در سال ۲۰۱۲ نیز برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» موفق به کسب این جایزه و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان شده بود.
اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز جایزه بهترین فیلم نامه جشنواره فیلم کن، را برای نگارش فیلم نامه فروشنده دریافت کرد.