ونگ وا/ پل روگذر ورودی ضلع غربی شهر نکا که به پل سردار شهید طوسی نامگذاری شد با صرف حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار ملی هفته آینده به بهره برداری می رسد.

جعفر احمدی فرماندار نکا در گفتگو با خبرنگار ونگ وا گفت: این پروژه جزو پروژه های اولویت دار شهرستان در سال اخیر بوده است. وی درخصوص دلیل تاخیر اجرای این پروژه در دوره گذشته گفت بخش عمده کارهای ساخت پل ورودی در دولت تدبیر و امید انجام شد و آن مقدار کاری را که پیمانکار تا قبل از سال۹۲  انجام داده بود را از دولت طلب داشت و پیمانکار  بدلیل نداشتن منابع مالی و طلب زیاد از دولت در سالهای گذشته  فعالیتش را متوقف کرده بود . وی گفت از سال گذشته با پیگیریهای مکرر و شبانه روزی انجام شده و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و ترابری بخش عمده ای از طلب پیمانکار پرداخت شد و از اردیبهشت سال ۹۵ با بسته شدن راه مستقیم ورود به شهر از سمت ساری و حساس کردن موضوع از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی و استانداری مازندران این پروژه تکمیل شده است.

فرماندار نکا در خصوص این پروژه گفت: طول پل روگذر ضلع غربی نکا ۶۰۰ متر و عرض آن ۱۱/۸۰ متر و پل دارای دو دهنه ۲۴ و ۴۴ متر می باشد که در این پل مسیر مستقیم ساری به شهر نکا و بهشهر به ساری مهیا شده و همچنین چند دور برگردان مسیرهای: ساری به ساری، نکا به نکا و بهشهر به نکا طراحی شده است.

جعفر احمدی افزود: عمده عملیات عمرانی این پل به اتمام رسیده و این روزها کارگران زحمتکش در حال زیباسازی، نصب علائم واحداث فضای سبز و گلکاری در اطراف آن که با همت شهرداری در حال انجام است.

فرماندار نکا همچنین از صبر و تحمل شهروندان تشکر کرد و از همه شهروندانی مجبور بودند برای ورود به شهر نکا مسیر بیشتری را طی کنند پوزش خواست و افزود: این پروژه با انسجام کامل همه عوامل اجرایی در سطح شهرستان ، استان و کشور تکمیل شد و برای تسریع در انجام این پروژه چند بار استاندار مازندران، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاونت عمرانی استاندار، مدیرکل راه  شهرسازی و… را برای بازدید از پروژه دعوت کردیم تا ضمن اهمیت موضوع برای شهرستان مطالبات مردم بازگو شود.