مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت که در دولت یازدهم ۱۰۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در این استان افتتاح شده است.

حبیب حسین زادگان عصر روز دوشنبه در نشست وزیر ورزش و جوانان با هیات های ورزشی و تشکل های غیردولتی مازندران در ساری افزود : با بهره برداری این پروژه ها میانگین سرانه فضای ورزشی این استان به ۱٫۲ مترمربع رسیده است که این استان توانست به پیش بینی برنامه پنجم برسد.
وی اضافه کرد : درحال حاضر نیز ۱۰۰ پروژه ورزشی در این استان نیمه کاره است که با تکمیل آنها سرانه فضای ورزشی به ۱٫۵ متر مربع می رسد.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اعتبار مورد نیاز برای افتتاح این پروژه ها را افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
* سهم ۳۸ درصدی ورزشکاران مازنی از مدال های آسیایی تیم ملی
حسین زادگان افزود : مدال آوری ورزشکاران این استان از سال ۹۲ در میادین بین المللی به خصوص رقابت های آسیایی روند صعودی داشته است.
وی اضافه کرد : در این مدت طبق بررسی حدود ۳۸ درصد از مدال های رنگارنگ تیم ملی را ورزشکاران این خطه شمال کشور کسب کردند و این از افتخارات مازندران است.
* ضعف مازندران در ورزش های همگانی
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اظهارداشت : این استان با وجود موفقیت های زیاد در رقابت های برون مرزی، در بخش ورزش های همگانی با کم و کاستی از لحاظ امکانات و تجهیزات و فضای ورزشی مواجه است.
حسین زادگان خواهان توجه بیشتر به مازندران در زمینه ورزش های همگانی شد.
وزیر ورزش و جوانان روز دوشنبه برای بازدید تعدادی از پروژه های عمرانی ورزشی در دست اجرا مازندران و نشست با هیات های ورزشی و افتتاح خانه جوان به این استان سفر کرد.
رئیس هیات فوتبال مازندران نیز به نمایندگی از هیات های ورزشی در این نشست نبود حامی مالی را مهمترین مشکل ورزش در این خطه شمال کشور به خصوص در حوزه تیم داری اعلام کرد.
غلامرضا بهروان گفت که این استان به دلیل اشتغال قالب کشاورزی و محروم بودن از برخورداری صنایع بزرگ از پشتوانه مالی بخش خصوصی در حمایت از ورزش و زیرساخت ورزشی محروم است.
وی افزود : مازندران با وجود داشتن ورزشکاران به نام در رشته های مختلف از جمله کشتی، وزنه برداری، فوتبال و سایر رشته ها از تیم داری در رده ملی محروم است و نیاز به حمایت ازمحل اعتبار دولتی دارد.
وی کسب ۳۹۰ مدال رنگارنگ در رقابت های آسیای، بین المللی و المپیک و پارالمپیک را از نشان های موفقیت ورزشکاران مازنی اعلام کرد.
نایب رئیس هیات ژیمناستیک مازندران نیز دراین نشست گفت که در دولت تدبیر و امید به امر ورزش از لحاظ اعتباری و فضای ورزشی و نشاط جامعه توجه زیادی شده است.
لیلا مومنی افزود : به امر ورزش جوانان نیز در این دولت در مقایسه با دولت های گذشته توجه در خوری شده است و بانوان نیز توانمندی خود را در این عرصه نشان دادند.
وی اظهارداشت : موفقیت بانوان در رشته های ورزشی برون مرزی نشان داده که این بخش نیز نیاز به توجه بیشتری دارد./ ایرنا