معاون وزیر بهداشت:

سن امید به زندگی در مردان ایرانی ۷۹ سال است

 معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال جاری سن امید به زندگی در مردان ایرانی ۷۹ و در زنان ۸۰ سال است.

به گزارش ونگ وا، سید محمدهادی ایازی در بزرگداشت خیران بخش سلامت مازندران در ساری با بیان اینکه هیچ فردی جز خود فرد توانایی کمک به او برای حفظ سلامتی را ندارد، گفت: در دنیای امروز از مشارکت عمومی به نفع حوزه سلامت مردم استفاده می شود.

ایازی با اشاره به اینکه ۶۲۰سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت کشور وجود دارند،افزود:بسیاری از پزشکان وارد حوزه سازمان های مردم نهاد شدند تا در کار خیر سهیم باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از مسایل و مشکلات ما متوجه دستگاه های دیگر است،اضافه کرد:در حال حاضر نزدیک به ۱۷ هزار نفر از مردم اهواز روزانه به دلیل مشکلات ریوی به مراکز درمانی ما مراجعه می کنند که هزینه رسیدگی و درمان برعهده وزارت بهداشت است.

ایازی با تأکید بر مشارکت مردم در حوزه فراهم آوردن زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان،گفت:بخش عمده ای از ظرفیت های ما در بخش خیران مسکوت مانده است که نیاز به توجه بیشتر به این حوزه وجود دارد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم با دیدن محرومیت ها خودشان پیشگام می شوند،افزود:مردم خمینی شهر استان اصفهان برای ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در طی ۱۰ روز از ماه محرم ۱۳میلیارد تومان کمک مالی جمع آوری کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امید به زندگی در سال ۵۷تنها ۵۶ سال بود،گفت:در سال جاری میزان امید به زندگی در میان آقایان ۷۹ سال و خانم ها ۸۰ سال شد.

ایسنا