مدير كل پزشكي قانوني استان گفت: آمارها نشان می دهد در ده ماه امسال، تعداد ۱۸۲ نفر ( ۱۳۲مرد و مابقی زن )از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یازده (۱۱) درصد کاهش داشت .

به گزارش روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان مازندران، علي عباسي مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در ده ماه امسال را  ۵۵۱ نفر  اعلام کرد و افزود: ۳۳درصد کل تلفات حوادث رانندگی ده ماه امسال عابرین پیاده بودند.
بیشترین و کمترین سنین
اين مقام اجرايي استان ، بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۷ درصد و کمترین سنین ۱۰ سال با ۵ درصد قرار دارند.

بیشترین و کمترین ماه

بر اساس این گزارش ،ماه های مهر و تیر هر کدام با ۲۴ فوتی بیشترین و فروردین  با ۱۲ مورد کمترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

بیشترین و کمترین شهرها
عباسي تصریح کرد :  بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌هاي ساري با ۳۲ ، بابل با ۳۱ و قائمشهر با ۱۶ مورد و کمترین شهر مربوط به فریدونکنار و گلوگاه هر کدام با ۲ مورد فوتی ثیت شده است.

به تفکیک نوع وسیله درگیر با متوفبان عایر

تعداد ۱۲۹ نفر (۷۱ درصد)درصد وسیله درگیر با عابرین خوروی های سواری ، ۱۵ درصد وانت بار ،۷ درصد کامیون ،۵ درصد موتورسوار و ۲ درصد سایر موارد هستند. ضمن اینکه در بین خودروهای سواری بیشترین خودرو مربوط به پراید یا ۵۰ و پژو ۴۰۵ با ۱۷ و سمندبا ۱۵ مورد فوتی  ثیت شده است.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از محل تصادف عابرین در محور برون شهری و روستایی اتفاق افتاد ،در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد:این افزایش ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین  ، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند.چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.و از طرف دیگر به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد.