نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان مازندران:

نماینده ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف در جامعه گفت: اصلاح الگوی مصرف در خانواده جدی گرفته شود.

به گزارش ونگ وا، حجت‌الاسلام یدالله غلامی امروز در همایش اصلاح الگوی مصرف در سالن الغدیر ساری با اشاره به مسئله اسراف در جامعه ایرانی، اظهار داشت: متاسفانه در برخی از موارد در جامعه ایرانی اسراف و هدر دادن مواهب الهی بیداد می‌کند و اگر همین‌طور پیش برویم نه تحریمی لازم است و نه دشمنی بلکه خودمان کشور را نابود می‌کنیم و نسل‌های آینده را از داشتن مواهب طبیعت محروم می‌کنیم.

وی با اشاره به آیات و روایات و نامگذاری سال‌های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب با موضوع اقتصادی و اصلاح الگوی مصرف، افزود: در قرآن ۲۳ بار واژه اسراف و مشتقات آن که به معنای خارج شدن از حد و اندازه و اعتدال است تکرار شده و اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در سفارشات رهبرانقلاب بسیار دیده می‌شود.

غلامی گفت: در منابع دینی و سیره معصومین و سفارشات بزرگان ما نیز به صرفه جویی تاکید فراوان شده و غنی ترین فرمایشات و دستورات چه در تولید و چه در توزیع و چه در مصرف کردن داریم که اگر آن را به کار ببریم الگوی مصرف جامعه اصلاح می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران، بخش اعظمی از مشکلات جامعه را بخاطر بی‌اندازه مصرف کردن دانست و گفت: باید روش صحیح و استفاده درست از منابع مادی و معنوی را طوری نهادینه کنیم که باعث ارتقای شاخصه‌های زندگی مردم شود.

غلامی تصریح کرد: وقتی به آیات قرآن نگاه می‌کنیم، می بینیم که خارج شدن از حد و اعتدال در مصرف کردن باعث ارتکاب جرم و گناه می‌شود و بخش اعظمی از مشکلات در جامعه به اسراف و بعضا تبذیر برمی گردد. چون اسراف و تبذیر در بعضی جاها یک معنا دارد و وقتی مقابل هم قرار می‌گیرند معنای متفاوتی پیدا می‌کند. بعضا کار ما از اسراف گذشته است و به تبذیر رسیده است.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف باعث بهبود کیفیت زندگی مردم می‌شود، گفت: وقتی درست مصرف کنیم و وقتی هزینه‌ها کمتر شود، دارایی و منابع، ماندگاری پیدا می‌کند و در جاهای مناسب تر از آن استفاده می‌شود. در اسلام هم افراط و هم تفریط مذمت شده است./تسنیم