معاون وزیر بهداشت خبر داد

ارائه خدمات در مراکز جامع سلامت رایگان است

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امروز بهترین فرصت برای ارتقا سلامت مردم و کاهش آلام دردها در کشور فراهم شده است گفت: ارائه خدمات در مراکز جامع سلامت رایگان بوده و پیام بهداشت و درمان این است مردم برای تامین و حفظ سلامت خود به واحدهای بهداشتی مراجعه کنند.

به گزارش ونگ وا، علی اکبر سیاری در آیین افتتاح همزمان ۶۵۷ واحد ارائه خدمات بهداشتی سراسر کشور که در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه امروز روز جشن بهداشت است ارائه خدمت با کیفیت بعه عوامل بسیاری از جمله همراهی و همکاری نیازمند است اظهار کرد: در سال ۹۳ و ۹۴ بیش از هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی هزینه شد و ۲۰ هزار واحد در کشور تحت تجهیز و نوسازی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی کشور ما مدیریت است و مدیریت کارآفرین و جهادی می توانند منابع مالی و انسانی را تبدیل به برنامه توسعه و خدمت کنند خاطر نشان کرد: ۱۵ هزار کارشناس مراقب سلامت، ۲ هزار کارشناس تغذیه برای اولین بار در کشور جذب شدند.

سیاری با اشاره به اینکه امروز بهترین فرصت برای ارتقا سلامت مردم و کاهش آلام دردها در کشور فراهم شده است تصریح کرد: ارائه خدمات در مراکز جامع سلامت رایگان بوده و پیام بهداشت و درمان این است مردم برای تامین و حفظ سلامت خود به واحدهای بهداشتی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، مراقب سلامت، کارشناسان تغذیه و کارشناس روان را ۳ نیروی انسانی جدید برای نخستین بار در کشور برشمرد و افزود: امسال ۲۰ هزار پرسنل جدید را از طریق خدمت و شرکتی استخدام کردیم.

سیاری با اشاره به اینکه اکنون ۹۰ درصد بیماریها غیرواگیر هستند، بیان کرد: در این زمینه برنامه مدونی برای مردم ایران در نظر گرفتیم و آنه را به چهار گروه تقسیم می‎کنیم.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت ادامه داد: در این تقسیم‎بندی که پس از غربالگری صورت می‎گیرد، درصدی از مردم کارت قرمز دریافت می‎کنند و آنها افرادی هستند که در معرض خطر سکته‎های قلبی عروقی و مغزی قرار دارند.