اجرای مناسب‌سازی در سورک نیازمند بحث کارشناسی و اعتبارات

رئیس بهزیستی میاندورود با تأکید بر اینکه از مدیران تقاضا داریم برای موارد باقیمانده که معمولاً اعتبار بسیار کمی نیاز است با نگاه خیرخواهی و الهی وارد عمل شوند، گفت: شهر سورک نیاز به کار زیادی دارد که نیازمند بحث کارشناسی و اعتبار بیشتری در این زمینه هستیم.

به گزارش ونگ وا، سیدمرتضی موسوی با اشاره به اینکه طرح مناسب‌سازی معابر، اماکن عمومی و منازل معلولان به‌طور جدی در شهرستان میاندورود پیگیری می‌شود، گفت: با واگذاری این طرح به جامعه معلولان این شهرستان، بازدید و نظارت و پیگیری مکان‌ها نیاز به مناسب‌سازی باید به‌صورت تخصصی انجام گیرد و امسال اعتبار مناسب‌سازی مسکن معلولان به ارزش ۹ میلیون تومان بوده است.
رئیس بهزیستی میاندورود با بیان اینکه اجرای طرح مناسب‌سازی باید با مدیریت هوشمندانه اتفاق بیافتد تا معلولان با عزت نفس و حفظ کرامت انسانی در جامعه حضور یابند، اظهار کرد: باید به این نکته توجه کرد که خودمان نیز در زمان سالمندی به این شرایط نیازمند می‌شویم.

 وی، با اشاره به توانمندسازی افراد دارای معلولیت و دسترسی آنها به زندگی مستقل، اظهار کرد: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد معلول از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترس‌پذیری معلولان، سبب استقلال این قشر در انجام فعالیت‌های روزمره و همچنین مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت برنامه و طرح‌های بسیاری تدوین شده است، افزود: ارائه خدمات و امکانات مورد نیاز برای معلولان از مصادیق رفع موانع و تسهیل مشارکت افراد معلول محسوب می‌شود که در دستور کارگروه دسترسی و مناسب‌سازی دفتر توانمندسازی معلولان قرار دارد.

رئیس بهزیستی میاندورود به افزایش سطح استقلال عملکردی و کنترل فرد در زندگی روزمره و افزایش سطح مشارکت فردی و اجتماعی تأکید کرد و ادامه داد: دسترسی معلولان به زندگی مستقل، ایجاد وحدت رویه در اقدامات مناسب‌سازی، هزینه کردن بهینه اعتبارات در حوزه دسترسی و مناسب‌سازی از جمله اهداف مهم این طرح است.

این مسؤول اضافه کرد: کل خدمات دریافتی برای توانمندسازی و ارتقایی معلولان منوط به مناسب‌سازی، تخصصی و فنی در ادارات و اماکن عمومی و منازل است، در واقع خواسته اصلی و ابتدایی و ورودی به دریافت مناسب‌سازی است که باید با مدیریت هوشمندانه اتفاق بیافتد تا معلولان با عزت نفس و حفظ کرامت انسانی در جامعه حضور یابند زیرا ماندن در پشت درب ادارات و عدم ورود به این مکان‌ها با کرامت انسانی مغایرت دارد.

*مناسب‌سازی اماکن باید به‌صورت تخصصی انجام شود

موسوی با اعلام اینکه طرح مناسب‌سازی معابر، اماکن عمومی و منازل معلولان به‌طور جدی در شهرستان میاندورود پیگیری می‌شود، یادآور شد: با واگذاری این طرح به جامعه معلولان این شهرستان، بازدید و نظارت و پیگیری مکان‌ها نیاز به مناسب‌سازی باید به‌صورت تخصصی انجام گیرد و امسال اعتبار مناسب‌سازی مسکن معلولان به ارزش ۹ میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: جلسات مناسب‌سازی هر سه ماه یک‌بار در فرمانداری با حضور مدیران و نماینده ادارات انجام می‌شود که امسال در این شهرستان چهار جلسه برگزار شد و همچنین پنج جلسه مشورتی اداره بهزیستی نیز با مراکز غیر دولتی برگزار شده است.

رئیس بهزیستی میاندورود با بیان اینکه پیگیری مناسب‌سازی برای بانک‌های سطح این شهرستان، کلانتری، دادگاه‌، سالن‌های ورزشی، ساختمان شهرداری، گلزار شهدا و همچنین اداره برق، تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش و… است، خاطرنشان کرد: ایجاد آسانسور، بالابر، سطح شیبدار، سرویس بهداشتی ویژه معلولان، سالمندان و جانبازان از جمله امکانات موردنظر است.

این مسؤول به اقدامات در دست اجرای طرح مناسب‌سازی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: احداث سطح شیبدار در سالن ورزشی امیرالمومنین(ع) اسرم و سالن تختی و شهدای اسلام‌آباد در حال اجراست.

* اجرای مناسب‌سازی در سورک نیازمند بحث کارشناسی و اعتبارات

موسوی با تأکید بر اینکه از مدیران تقاضا داریم برای موارد باقیمانده که معمولاً اعتبار بسیار کمی نیاز است با نگاه خیرخواهی و الهی وارد عمل شوند، ادامه داد: شهر سورک نیاز به کار زیادی دارد که نیازمند بحث کارشناسی و اعتبار بیشتری در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون پیشرفت خوبی در دولت طی جلسات مرتبط با بهزیستی در فرمانداری داشتیم، اضافه کرد: ریاست طرح مناسب‌سازی به عهده فرماندار و بهزیستی نیز دبیر آن است که جامعه هدف آن جانبازان، سالمندان، معلولان و زنان باردار هستند.

رئیس بهزیستی میاندورود با اشاره به اینکه انجام مناسب‌سازی احداث سطح شیبدار باید با نظارت کارشناس تخصصی مناسب‌سازی صورت گیرد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی جهت آگاهی‌بخشی امر مناسب‌سازی و حساس کردن مردم و فرهنگ‌سازی و احترام به حقوق معلولان در جامعه، نظارت بر امر مناسب سازی مدارس در حال احداث سطح شهرستان از اهم برنامه‌هایی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه همکاری و پیگیری ادارات جهت اجرای آن را می‌طلبد.

وی با اعلام اینکه باید قبل از ساخت هر اداره، اماکن عمومی، شهرسازی و… مجوز لازم از نهادهای فنی دریافت شود و یا نظارت نهاد فنی در این زمینه بیشتر صورت گیرد، گفت: باید به این نکته توجه کرد که خودمان نیز در زمان سالمندی به این شرایط نیازمند می‌شویم.

فارس