رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده سرمای امسال در استان از ۳۰۰ میلیارد ریال به ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

دلاور حیدر پور  افزود:در جلسه شب گذشته که با حضور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ،وزیر جهاد کشاورزی ،استاندار مازندران و مجمع نمایندگان برگزار شد دولت ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر برای خسارت دیدگان سرمای امسال مازندران مصوب کرد.
وی گفت:این مبلغ تا قبل از عید به حساب باغداران خسارت دیده واریز خواهد شد.
وی افزود:تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به باغداران ۱۶ شهرستان مازندران پرداخت شده است و بقیه نیز در حال انجام می باشد.
وی اظهار داست: مرکبات امحا شده از سوی باغداران که قرار بود کیلویی سه هزار و ۵۰۰ ریال به حساب انان واریز شود به علت کافی نبودن اعتبار کیلویی ۲هزارو ۲۰۰ ریال واریز شد که با اختصاص این ۵۰۰ میلیارد ریال ، مابه التفاوت تامین شده و به حساب باغداران واریز خواهد شد.
وی گفت: با اختصاص این اعتبار باغدارانی که مرکبات را ذخیره کردند و مرکبات آنان پوسیده شد از کمک بلاعوض دولت بهره مند خواهند شد.
حیدرپور اظهار داشت:همچنین ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات با بهره ۱۰ درصد تا قبل از عید در اختیار باغداران خسارت دیده قرار می گیرد.
وی ادامه داد:برای فرهنگ سازی بیمه محصولات کشاورزی صندوق های بیمه گذار تا قبل از عید ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به صاحبان باغهای بیمه شده پرداخت می کنند.
استان مازندران ۱۱۰هزار هکتار باغ مرکبات دارد که از ان سالانه به طور متوسط ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول برداشت می شود . سرمای اوایل اذرماه امسال به ۳۰ درصد محصول باغهای مرکبات مازندران خسارت زد ./ ایرنا