مدیرکل بهزیستی مازندران:

فرهنگ سازی راهی برای پیشگیری از اعتیاد است

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت:حساس سازی و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از موادمخدر بسیار خوب تاثیرگذار بوده است اما برای سال ۹۶ نیز برنامه مشخصی باید تدوین شود که در کنار قانون برنامه ششم توسعه که تصویب شده است بتوان تغییراتی در برنامه ها ایجاد کرد.

به گزارش ونگ وا، سعید آرام در کارگروه مبارزه با موادمخدر مازندران در ساری با اشاره به اینکه برنامه پیشگیری از اعتیاد در آموزش و پرورش دیده شده است و امیدواریم نتیجه بخش باشد، تصریح کرد:  درباره عملکرد مبارزه با موامخدر با توجه به برنامه جامع تدوین شده از ابتدای سال اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با وجود همه محدودیت های اعتباری اقدامات ارزشمندی در استان صورت گرفته است، گفت: در آسیب های اجتماعی و بحث طلاق اتفاقات خوبی در مازندران رخ داده است و پژوهش صورت گرفته در این زمینه به خوبی نتایج موثر را نشان می دهد.

کاهش شیوع مصرف موادمخدر در مازندران

آرام با اشاره به اینکه در زمینه اعتیاد نیز پژوهش خوبی صورت گرفته که نتایج آن در حال بررسی است، افزود: در زمینه اعتیاد مازندران از استان دارای مصرف بالای موادمخدر به استانی به شیوع متوسط تبدیل شده که نتیجه برنامه ها و زحماتی است که تدارک دیده شد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر رویه در جامعه ایجاد شده و مردم حساس شده اند که مصرف موادمخدر چه تبعاتی دارد، تصریح کرد: حساس سازی و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از موادمخدر بسیار خوب تاثیرگذار بوده است اما برای سال ۹۶ نیز برنامه مشخصی باید تدوین شود که در کنار قانون برنامه ششم توسعه که تصویب شده است بتوان تغییراتی در برنامه ها ایجاد کرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: مرکز جدیدی در قانون برنامه ششم تاسیس می شود که مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری معتادین بهبودیافته است و مراکز شبانه روزی آن به بهزیستی و شهرداری سپرده شده است./ایسنا