مازندران ظرفیت های بالایی برای جذب گردشگران سلامت دارد 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: استان ما به‌دلیل ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فراوان طبیعی، همواره موردتوجه گردشگران سلامت است و می‌توان از این ظرفیت برای جذب بیشتر گردشگران سلامت استفاده کرد.

به گزارش ونگ وا، دلاور بزرگ نیا اظهار کرد: اگر مشکلات پروازی آستاراخان روسیه و بندر آکتائوی قزاقستان حل شود، مازندران می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم توریسم سلامت تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین از رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دعوت به‌عمل آمد تا برای افتتاح پروژه‌هایی نظیر هتل المپیک آمل، بازسازی بال غربی هتل پارسیان چالوس و مجموعه اقامتی‌تفریحی ادهم در شهرستان جویبار به استان مازندران سفر کند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان گفت: ایجاد اسکله تفریحی و حوضچه آرامش در استان از برنامه ها است.

لزوم توجه به ظرفیت های گردشگری تاریخی و فرهنگی مازندران

بزرگ‌نیا درباره ظرفیت‌های مغفول صنعت گردشگری و برنامه‌هایی که برای استفاده از ظرفیت‌های نوظهور در این حوزه داریم تصریح کرد: مازندران به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری طبیعی شناخته می‌شود و به ظرفیت‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی این استان کمتر توجه شده است.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه مازندران ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی دارد گفت: با وجود پراکندگی آثار تاریخی و فرهنگی این استان، تلاش شد که در قالب بسته‌های گردشگری امکان بازدید از این آثار برای گردشگران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری دریایی گفت: استفاده از ظرفیت‌های آب و پیرامون آب دریای خزر، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، آب پشت سد، ساحل و فراساحل ازجمله مواردی است که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران برای آن‌ها برنامه دارد.

اسکله تفریحی درمازندران ایجادمی شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: با همکاری آب منطقه‌ای استان مازندران و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، برای تمامی سدها و آب‌بندان‌های استان مشاور درنظر گرفته شد تا با رویکرد گردشگری برنامه‌های این مکان‌ها تدوین شود. این برنامه‌ها در کارگروه استان مصوب شد و در قالب بسته‌های گردشگری دریایی قابل‌واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد اقامتگاه‌های ساحلی، تغییر و طراحی فضاهای شنای ساحلی دریای خزر در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان است گفت: در سال ۹۵ سرمایه‌گذران موفق شدند مجوز ایجاد دو تا سه اسکله تفریحی و حوضچه آرامش یا مارینا را اخذ کنند.

مهر