رئیس بهزیستی میاندورود مطرح کرد

رئیس بهزیستی میاندورود با تأکید بر اینکه بیمه شدن جامعه هدف نیز یکی از ارکان مهم توانمندسازی درآینده است که این شهرستان به آن توجه ویژه دارد، گفت: این طرح برای نخستین بار در سطح مازندران اجرا شد که برای  معلولان به‌صورت رایگان است.

۶۰ معلول بهزیستی میاندورود زیرپوشش بیمه‌ روستایی هستند

به گزارش ونگ وا، سید مرتضی موسوی با اشاره به اینکه اداره‌ کل بهزیستی مازندران تعداد ۲ هزار نفر از معلولان روستایی فاقد بیمه اجتماعی را زیرپوشش قرار می‌دهد که در این شهرستان ۶۰ نفر از معلولان را تحت پوشش این بیمه قرار دادیم.

بیش از ۳۲ میلیون تومان اعتبار بیمه معلولان

وی تابعیت جمهوری اسلامی ایران و بالای ۱۸ سال سن، جز مشمولان صندوق، عدم عضویت همزمان در سایر صندوق‌های بیمه‌ای به‌جز درمان، مراجعه به کارگزار و انعقاد قرارداد و پرداخت حداقل پنج درصد حق بیمه را از شرایط عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری برشمرد و افزود: بر اساس جدول سطوح درآمدی مبنای پرداخت حق بیمه سال ۹۵، بالغ بر ۱۸۰ هزار تومان توسط بهزیستی و ۳۶۰ هزار تومان دولت پرداخت می‌کند که در مجموع برای هر فرد ۵۴۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی میاندورود با بیان اینکه با حضور مدیرکل در این شهرستان و حمایت فرماندار در دهه فجر ۶۰ سهمیه جدید هم درخواست دادیم و پیگیر آن هستیم، خاطرنشان کرد: برای ۶۰ نفر قبلی بالغ بر ۳۲ میلیون و چهارصد هزار تومان در سال اعتبار در این زمینه پرداخت می‌شود و معلول هیچ هزینه پرداخت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه مزایای عضویت در صندوق شامل بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای است، یادآور شد: حق بیمه در صندوق ۱۵ درصد بوده که ۱۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند و بهزیستی استان تنها ۵ درصد آن را بر اساس جدول سطوح درآمدی پرداخت می‌کند.

باید از ظرفیت‌ها به نفع جامعه هدف بهزیستی استفاده کنیم

رئیس اداره بهزیستی میاندورود با اعلام اینکه این طرح برای نخستین‌بار در این شهرستان معلولان زیرپوشش توانبخشی را شامل شده است، ادامه داد: این طرح برای معلولانی بوده که سطح اقتصادی مناسبی ندارند و قادر به پرداخت سهمیه بیمه نیستند.

موسوی با تأکید بر اینکه از مسؤولان بیمه‌ها انتظار داریم که اگر تسهیلات و خدماتی دارند به ما اعلام کنند تا بتونیم از این ظرفیت‌ها به نفع افراد زیرپوشش بهزیستی بهره ببریم، افزود: رئیس تأمین اجتماعی و فرماندهی سپاه ناحیه میاندورود در زمینه بیمه تکمیلی اعلام آمادگی و حمایت داشتند که بیمه تکمیلی درمانی سپاه بسیار مناسب و ارزان بوده که ما بعضی از معلولان را هدایت کردیم و تحت بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

وی در پایان گفت: مشمولان عضویت در صندوق شامل ساکنان، کشاورزان غیرساکن در روستا، رانندگان حمل و نقل بار و مسافران شهری ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، کارکنان شرکت فنی مهندسی و مشاوره‌ای، کارکنان نظام دامپزشکی، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند.

فارس