معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت که در دولت یازدهم اعتبارات اداره کل و فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران نسبت به دوره دولت قبل چهار برابر شده است .

علیرضا یونسی شامگاه سه شنبه در حاشیه مراسم گشایش سومین نمایشگاه صنعت چاپ ، بسته بندی و بازاریابی مازندران در قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دولت تدبیر و امید برنامه ریزی گسترده ای را برای افزایش فضیلت های اخلاقی در جامعه تدارک دیده است که یکی از آنها میزان اعتبار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.
وی به هزینه های میلیاردی دولت برای کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت : دولت یازدهم به این امر اعتراف کرده است که در کنار نیازمندهای معیشتی و اقتصادی که جز ضرورت آحاد جامعه است ، باید به تعالی اخلاق معنوی و عرصه اجتماعی توجه ویژه ایی شود.
معاون استاندار مازندران پاره ایی از مشکلات را آسیب هایی چون طلاق ، اعتیاد ، فساد ، محلات آلوده اعلام کرد و گفت اگر چه این آسیب ها در کشور ما نسبت به دیگر کشورها خیلی کم است ، اما همه باید برای کاهش آن تلاش کنیم.
وی افزود : تاکنون با اعتبارات دولتی اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از رشد طلاق و پیشگیری از رشد اعتیاد ، بهسازی مناطق آلوده و انتقال معتادان به دارو درمانی انجام شده است.
یونسی با شاره به اینکه آموزش و پرورش نقش موثری در فرهنگ دارد ، گفت : در زمان دولت یازدهم بالای ۹۹ درصد از افراد با سواد شده اند و هم اکنون آموزش و پرورش در تلاش است تا با هزینه خود و شناسایی افراد بی سواد در استان ، آنها را با سواد کند.
معاون سیاسی استاندار مازندران اضافه کرد : آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که برای هر بی سواد یک کلاس و یک معلم برای ارائه آموزش و با سواد شدن در اختیار قرار دهد.
یونسی به دیگر اقدامات دولت یازدهم در استان مازندران را گسترش فرهنگ قرآنی ، توجه بیشتر به برگزاری یادواره های شهدا ، اجرای برنامه فرهنگی فاخر ، پاسداشت از سرمایه های ملی ، دینی و فرهنگی و برگزاری انواع جشنواره های هنری اعلام کرد و گفت : هدف همه این برنامه ها رقم زدن یک فرهنگ اصیل ایرانی است .
وی همچنین برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ را مهم تلقی کرد و گفت : این نمایشگاه باعث می شود تا صنعتگران چاپ و صنعت اگهی تجاری توانایی های خود را به بازدیدکنندگان نشان دهند.
معاون استاندار مازندران اضافه کرد : شهروندان هم با بازدید از این نمایشگاه می توانند به این امر برسنند که میزان توانایی های این افراد در حوزه صنعت چاپ و اگهی تا چه حد و اندازه ای است.
یونسی با بیان اینکه ما نسبت به علم روز در این حوزه ها تا حدودی عقب هستیم ، گفت : باید تلاش شود تا دسترسی افراد به ابزار ها و تکنولوژی روزآمد تر شود ، گرچه نمونه هایی از توانایی ها در برخی از حوزه ها با علم روز شاید در حال همراهی است اما در مجموع نیاز است تا ظرفیت ها و توانمندی ها و تکنولوژی های مدرن روز گسترش دهیم./ ایرنا