دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از رشد  ۵۰۰ درصدی کشف محصولات شیلاتی قاچاق در استان خبرداد:

علی پیرفلک در گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران، سیاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای امتناع مردم از خرید کالای قاچاق دانست و تاکید کرد: در این راستا کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی استان به منظور آگاه سازی و هشدار به کسبه و اصناف مبنی بر پرهیز و خودداری از عرضه کالای قاچاق استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشف کالای قاچاق در مازندران نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: هزار و ۷۷۱ پرونده قاچاق کالا در دستور کار قرار گرفت که در این راستا ۹۸۴ نفر بازداشت شدند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران خاطر نشان کرد: تعداد پرونده های تشکیل شده امسال ۴۳ درصد و تعداد افراد دستگیر شده ۱۲ درصد کاهش داشته است.

پیرفلک از رشد ۵۰۰ درصدی کشف محصولات شیلاتی قاچاق در مازندران خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه گذشته امسال شاهد کشف محصولات شیلاتی قاچاق به صورت عمده بودیم به گونه ای که رشد ۵۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

وی به دیگر محصولات قاچاق کشف شده اشاره کرد و گفت: کشف لوازم آرایش و بهداشتی، لوازم خانگی و تلفن همراه قاچاق نسبت به مدت مشابه دو برابر شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالاهای بومی استان در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: کالاهای قاچاقی مانند ماهیان خاویاری، پرندگان مهاجر، فرآورده های جنگلی و طبیعی، صیفی جات، محصولات باغی و زراعی و صنایع تبدیلی جزو اولویت های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران است.

پیرفلک در پاسخ به این پرسش نیز که در حوزه ارز قاچاق در استان صورت گرفته، اظهار کرد: تا به حال فعالیتی مبنی بر قاچاق ارز به استان گزارش نشد اما دلیلی بر این نیست که موضوع رصد نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با هرگونه تخلفی در حوزه قاچاق کالا به استان برخورد می‌شود.