عضو هیات رئیسه مجلس دهم گفت که اجرای طرح تحول نظام سلامت ویترین خدمات دولت تدبیر و امید به مردم است و مجلس از این طرح حمایت می کند.

علی اصغر یوسف نژاد گفت: اجرای این طرح مهم اجتماعی در دولت یازدهم با وجود محدودیت های اقتصادی ، بار مالی ناشی از درمان بیماری ها را از دوش مردم برداشت.
وی اضافه کرد :اگرچه ممکن است این طرح نواقصی نیز در اجرا داشته باشد، ولی باید برای رفاه اجتماعی مردم همچنان ادامه داشته باشد و مجلس شورای اسلامی نیز از این طرح حمایت خواهد کرد.
وی اظهارداشت : مجلس شورای اسلامی با تصویب پرداخت بخشی از اعتبار هدفمندی یارانه ها و ارزش افزوده به حوزه سلامت در بودجه سال آینده گام موثری را در راستای حمایت از اجرای طرح تحول نظام سلامت برداشت.
نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود افزود : مجلس شورای اسلامی همچنان خود را حامی اجرای طرح تحول نظام سلامت می داند و چنانچه مشکلات اجرایی برای آن وجود دارد، این آمادگی است تا با کمک مجلس و دولت این مشکلات و نگرانی رفع شود.
* همه گیر شدن خدمات درمان مزیت تحول سلامت
یوسف نژاد افزود : با اجرای طرح تحول نظام سلامت با نگاه سلامت محوری امکانات وتجهیزات درمانی به نقاط دوردست به خصوص روستاها و مناطق حاشیه نیزرسیده است.
وی اضافه کرد : تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیشترین نگرانی اقشار کم درآمد در بیماری ها تامین هزینه درمانی بود و در برخی مواقع این خانوارها به دلیل نداشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه های درمان، رنج بیماری را تحمل می کردند.
نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود افزود : همچنین با اجرای این طرح تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای تمام اقشار جامعه به خصوص در روستاها و مناطق حاشیه شهرها فراهم شد و باید بیش از گذشته به این مناطق توجه شود.
با اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون درمازندران ۴۰۰ واحد درمانی و بیمارستانی با اعتباری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال احداث و همین میزان نیز طرح در دست اجراست.
براساس آمار با اجرای طرح تحول نظام سلامت سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه درمانی بیماران از سوی شرکت های بیمه گر در مازندران به مراکز درمانی پرداخت می شود. ایرنا