امام جمعه بابل گفت : هیچ کس نمی تواند منکر موفقیت طرح تحول سلامت در کشور به ویژه استان مازندران شود و این طرح باید استمرار پیدا کند.

حجت الاسلام هادی روحانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراجعات مردمی و گزارش های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نشان می دهد که آحاد مردم از طرح تحول سلامت راضی هستند.
وی اضافه کرد: مردم شهرستان بابل به ویژه روستائیان مناطق محروم که به دفتر مراجعه می کنند، از کاهش ۹۵درصدی هزینه های درمانی و وجود تجهیزات امکانات بهداشتی و درمانی در خانه های بهداشت خبر می دهند.
وی گفت : در سه سال اخیر بر خلاف گذشته مراجعات مردمی برای گرفتن تخفیف هزینه های بیمارستانی به دفتر امام جمعه ها از بین رفته است و این نشان دهنده موفقیت طرح نظام سلامت است.
امام جمعه بابل طرح تحول نظام سلامت را خدمتی صادقانه و خالصانه دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان دانست و خاطر نشان کرد: این طرح رضایتمندی اقشار مختلف مردم را به همراه داشته است.
امام جمعه بابل بیان داشت: حضور شبانه روزی یک پزشک درخانه بهداشت ،غربالگری بیماری ها و ساماندهی مردم در چگونگی مراجعه مردم به پزشکان از ویژگی های طرح تحول سلامت است که به درستی در حال اجرا است.
روحانی توضیح داد: هر چند این طرح بیشترین هزینه را بر دوش دولت گذاشته است ، اما یقین بدانیم که انقلاب بوجود آمده است تا مسئولان نوکر و خدمتگزار مردم باشند و توجه به سلامت و بهداشت مردم و جامعه مهمترین ماموریت هر دولت باید باشد.
روحانی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و روسای بیمارستان ها از مشکلات مالی به خاطر عملی نشدن تعهدات بیمه ها گلایه دارند، بیان داشت :به هر حال مقوله بهداشت و سلامت مردم نباید تحت شعاع هر گونه مشکلات کلان جامعه قرار بگیرد.
وی گفت : آحاد مردم به بیمارستان های دولتی مراجعه می کنند و اینکه امروز تا ۹۷درصد هزینه های درمانی در این بیمارستان ها توسط دولت پرداخت می شود، خدمت شایسته و بزرگی به مردم است.
وی وضعیت هتلینگ و حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های دولتی بابل را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با افزایش درآمد پزشکان ، استقبال پزشکان جراح و متخصص برای حضور در بیمارستان های دولتی نیز بیشتر شده است.
طرح تحول نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم ، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی درمانی از ۱۵ اردیبهشت سال ۹۳ در کشور به اجرا درآمد.
مرحله اول طرح تحول نظام سلامت کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی ، برنامه ترویج زایمان طبیعی ، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی و برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج را شامل می شود.
مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت نیز مربوط به طرح تحول در حوزه بهداشت است که در آن پنج هدف مهم شامل ارتقاء شاخص های بهداشتی ، بهبود کیفیت خدمت ، رضایت مردم ، کنترل هزینه ها و عدالت در سلامت پیگیری شد.
شهرستان بابل بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.
هم اکنون مازندران ۳۴ بیمارستان دولتی و خصوصی با حدود پنج هزار تخت بیمارستانی دارد که سرانه برای هریکهزارنفردراین استان ۱٫۶ تخت است.