مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

باید گردشگری فرهنگی تاریخی را تقویت کنیم

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تاکید کرد: باید گردشگری فرهنگی تاریخی را تقویت کنیم.

به گزارش ونگ وا، دلاور بزرگ‌نیا از ایجاد دهکده صنایع دستی در رامسر در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار خبر داد و گفت: گردشگری فرهنگ است و اقتصاد نیست.
 مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران در جلسه کمیسیون تخصصی گردشگری، نمایشگاهی و سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: برای بحث گردشگری به‌عنوان محور توسعه آن‌طور باید و شاید وقت برای صحبت نگذاشتیم و اکنون مسائل اقتصادی و نفتی ما را به سمت توجه به صنعت گردشگری انداخت.

وی با بیان اینکه گردشگری فرهنگ است اقتصاد نیست، گفت: ورود به گردشگری با نگاه اقتصادی خطرناک است و باید گردشگری فرهنگی تاریخی را تقویت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه قدمت آثار تاریخی مازندران کمتر از سایر استان‌ها نیست، ادامه داد: نگاه ما به مقوله گردشگری باید به صورت صنعت گردشگری باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مجدانه توانستیم مجوز قانونی دو مورد ورود به دریا را اخذ کنیم.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه مشکلی در سرمایه‌گذاری دریا و فرا ساحل نداریم، اضافه کرد: چند سرمایه‌گذار در غرب استان مجوز برای اسکله‌های تخلیه را اخذ کردند و بر این اساس دریا باید با ایجاد خدمات‌های زیرساختی متنوع‌تر از قبل شود .

وی با اشاره به اینکه ایجاد طرح جامع گردشگری نیازمند به نتیجه رسیدن طرح آمایش سرزمین است، خاطرنشان کرد: با پذیرش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار اولیه برای عقد قرارداد اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: در طرح جامع گردشگری باید لکه‌های گردشگری را پیدا کرد و قرار نیست در این طرح همه جا هتل‌های چند ستاره احداث شود بلکه سرمایه‌گذران را راهنمایی کنیم چه نوع سرمایه‌گذاری در چه نوع منطقه‌ای نیاز است.

این مسؤول با بیان اینکه هنوز به شکل حرفه‌ای وارد صنعت گردشگری نشدیم، گفت: اطلاعات ما در بحث گردشگری به‌روز است اما دارای ساختار قدیمی هستیم.

بزرگ‌نیا از ایجاد دهکده صنایع دستی در رامسر در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار خبر داد.

وی با بیان اینکه برای دریافت تسهیلات کم‌بهره برای پروژه‌ها به متقاضیان اقدام کردیم اما چندان موفق نبودیم، گفت: ۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای صنایع دستی گرفته شد./ فارس