شهردار منطقه 3 ساری تاکید کرد

ضرورت وجود زیرساخت های لازم جهت نشاط اجتماعی خانواده ها

شهردار منطقه ۳ ساری با بیان این که وجود زیرساخت های لازم برای ایجاد نشاط اجتماعی خانواده ها با استفاده از تفریحات سالم از ضروریات اصلی است گفت: در حقیقت اگر مدیران شهری به دنبال ارتقا کیفیت زندگی شهری جهت افزایش سلامت جامعه هستند باید با فراهم نمودن شرایط زیست سلول های شهری سالم این مهم را ایجاد کنند وارزیابی شاخص های ارتقای اخلاق در خانواده به عنوان سلول های پایه در زیست شهری باید در بالاترین اولویت قرار گیرد.

به گزارش ونگ وا، سید حمید هاشمی، با تاکید بر توجه به شاخص های ارتقای اخلاق در جامعه سالم ؛ اظهار کرد: آموزش های اولیه اخلاق مداری شهروندی در خانواده آغاز می شود.

وی خاطر نشان کرد: از جمله موضوعات مهم در هر جامعه توجه ویژه به نهادهای اجتماعی است و خانواده به عنوان هسته بنیادین نظام اجتماعی مهمترین نهادجامعه است که باید توجه به نیازهای آن در راس اولویت های زندگی شهری باشد چرا که سلامت روانی و اجتماعی یک جامعه به سلامت بنیاد خانواده های آن جامعه بستگی دارد. ﮔﺴﺘﺮش ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﺳﻼﻣﺖ ﻣﺤﻮر در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﻼﻣﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ. ﻣﻨﺠﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

شهردار منطقه سه ساری اظهار داشت: هر چه خانواده به نیازهای فردی و اجتماعی اعضای خود مانند تفریحات سالم توجه کند، بهتر می تواند شاهد پویایی و نشاط خانواده باشد.

هاشمی با بیان این که وجود زیرساخت های لازم برای ایجاد نشاط اجتماعی خانواده ها با استفاده از تفریحات سالم از ضروریات اصلی است گفت: در حقیقت اگر مدیران شهری به دنبال ارتقا کیفیت زندگی شهری جهت افزایش سلامت جامعه هستند باید با فراهم نمودن شرایط زیست سلول های شهری سالم این مهم را ایجاد کنند وارزیابی شاخص های ارتقای اخلاق در خانواده به عنوان سلول های پایه در زیست شهری باید در بالاترین اولویت قرار بگیرد .

شهردار منطقه سه ساری با اشاره به کارساز بودن آموزش در جریان بهسازی حقوق متقابل شهروندی گفت: آموزش های اولیه اخلاق مداری وپیروی بنیادین از قوانین پیش از هر چیز در خانواده آغاز می شود و بدیهی است افراد اجتماع با ذهنیت ها و تجربیات و درس هایی که در خانواده گرفته اند با یکدیگر مواجه می شوند و علت اصلی تنوع دیدگاه ها و سنجش خوبی ها و بدی ها نیزهمین مبحث شکل گیری ذات و فطرت و عقاید اولیه افراد در خانواده است.

وی در این خصوص افزود:این طور نیست که مراکز دولتی و در مجموع سیاست های کلی به تنهایی قادر به اصلاح نواقص و ایجاد ثبات اجتماعی باشند و تا زمانی که خانواده ها نیزبه طور جدی پای کار نیایند نمی توان کاری از پیش برد.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی به ویژه ارائه الگوی تفریح سالم باید بتوانیم داشته‌های خودمان را که سرشار از فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی است برای نوجوانان و جوانان و خانواده ها نهادینه کنیم تا ضمن جلوگیری از ترویج فرهنگ غربی در کشور برنامه های سالم و متناسب با فرهنگ کشور خودمان را به آنها ارائه کنیم.

شهردار منطقه سه ساری در پایان گفت: مجموعه شهرداری تلاش شبانه روزی خود را برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان انجام می دهد و تلاش جهت آسایش و رفاه بیشتر شهروندان را وظیفه خود می داند.

وی از همشهریان خواست تا با همکاری و همیاری خود با مجموعه شهرداری آنها رادر پیشبرد اهداف شهر کمک نمایند.

انعکاس شمال