وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : تشکیل سازمان جدید رسانه ای در مراحل پایانی است و جزئیات لایحه تهیه شده در این باره یکشنبه آینده در کمیسیون فرهنگی دولت بررسی می شود .

سیدرضا صالحی امیری جمعه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه مازندران افزود : هدف از تشکیل این سازمان سپردن همه فعالیت های مربوط به رسانه ها به افراد متخصص است.
وی گفت که با تشکیل سازمان نظام رسانه ای ، مشکلات رفاهی ، بیمه ، رسیدگی تخلفات رسانه ای در مطبوعات ، خبرگزاری ها و سایت های خبری زیر پوشش مستقیم و تخصصی این سازمان قرار خواهد گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل سازمان نظام رسانه ای را اقدامی بزرگ توصیف کرد و افزود : این مطالبه به حق رسانه ای کشور بود که سبب می شود تا فعالیت های این حوزه در کشور هدفمند شود.
صالحی امیری گفت : تلاش خواهیم کرد پس از بررسی همه جانبه این لایحه ، تا ۲ هفته آینده آن را برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم .
** تهیه پیش نویس سازمان نظام صنفی هنری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برنامه این وزارتخانه برای تشکیل سازمان مستقل نظام هنری خبر داد و گفت که پیش نویس اولیه این سازمان نیز تهیه شده است .
وی افزود : هدف اصلی از تشکیل ۲ سازمان جدید رسانه ای و هنری ، انتخاب افراد با تخصص در هر سازمان و رسیدگی تخصصی تر و پویا تر شدن فعالیت های تخصصی فعالان زیر پوشش این سازمان هاست.
صالحی امیری گفت : این یک اقدام و تحول زیرساختی در این دو بخش مهم فرهنگی کشور است که اصحاب تخصصی این ۲ نهاد افرادی را که خاک خورده همان رشته هستند ، انتخاب می کنند و سیاستگذاری و نظارت دقیق را بر عهده آنان می گذارند.
** افزایش ۳۹درصدی بودجه سینماهای کشور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افزایش ۳۹ درصدی بودجه سینماهای کشور در لایحه بودجه سال آینده هم اشاره کرد و گفت : برای تولید فیلم های فاخر سینمایی نیز ۳۵ میلیارد تومان در سال ۹۶ اعتبار پیش بینی شده است.
وی افزود : یکی از برنامه های جدی و مهمی که سال آینده در حوزه سینمایی پیگیر آن هستیم ، تولید یک فیلم مستند و سینمایی بلند در هر استان است و اکنون نیز تولید فیلم سینمایی در خوزستان و چند استان دیگر آغاز شده است .
صالحی امیری گفت : قصد داریم تولیدات سینمایی استان ها به روی پرده سینماهای کشور و تلویزیون برود و از همه استان ها می خواهیم که از همه توان و ظرفیت خود از این فرصت ایده آلی که فراهم شده، استفاده کنند.
** فعالیت حدود ۳۰ هزار موسسه فرهنگی و هنری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت حدود ۳۰ هزار موسسه فرهنگی و هنری در کشور خبر داد و گفت : البته شمار زیادی از متقاضیان در مراحل اخذ مجوز فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرستان ها هستند.
وی افزود : یکی از هدف های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاهش تصدیگری و واگذاری امور مربوط به این بخش به نهادهای فرهنگی و هنری در کشور است و با این سیاست در پنج سال اجرای برنامه ششم به سمتی حرکت خواهیم کرد که موسسات فرهنگی و هنری جان تازه ای بگیرند.
** راه اندازی حدود یک سوم کانوهای های مساجد در دولت یازدهم
صالحی امیری با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری و حدود ۱۲ هزار کتابخانه در مساجد کشور فعال است ، گفت : از این شمار حدود هفت هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در دولت یازدهم راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد : تمام تلاش و هدفگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه پنج ساله ششم توسعه ، افزایش تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به بیش از ۸۰ هزار واحد در کشور است.
وزیر ارشاد با بیان اینکه حدود ۲ میلیون نوجوان و جوان در سراسر کشور از خدمات کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه های مساجد استفاده می کنند ، گفت : تقویت حوزه های فرهنگی و قرآنی در مساجد با حضور جوانان و نوجوانان در واقع کمک به تقویت باورهای دینی و ملی فرزندانما در سنین پائین خواهد بود.
** تکمیل تالارفرهنگی ساری تا پایان عمر دولت یازدهم
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این گفت و گو با پرسش هایی در باره وضعیت فرهنگی مازندران و راههای توسعه بیشتر این استان پاسخ داد.
صالحی امیری رمز پیشرفت و توسعه استان مازندران را وحدت و یکپارچگی دانست و گفت : از همه علما، روحانیون و سیاسیون استان درخواست می کنم که وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود : بسترهای بسیار مساعدی در استان موجود است و مازندران آماده یک جهش فرهنگی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مسائل فرهنگی نیز گفت : ارشاد باید عدالت فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ این نهاد باید به دور از حب و بغض های سیاسی حرکت کند.
وی افزود : شعارمان یک ‌جمله است ، نه ولنگاری فرهنگی و نه جزم اندیشی بلکه اعتدال فرهنگی .
صالحی امیری در باره تکمیل تالار فرهنگی مرکز استان مازندران هم گفت : برای روشن شدن وضعیت تالار مرکزی مازندران در ساری جلسه ای را عصر جمعه با حضور استاندار ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و نماینده مردم ساری داشتیم .
وی اضافه کرد : در این جلسه پیمانکار این طرح نیز حضور داشت و وعده داده بود که در صورت تامین اعتبار لازم برای این مجموعه حداقل تا پیش از پایان عمر دولت یازدهم تکمیل و در اختیار فرهنگ دوستان استان خواهد بود.
صالحی امیری گفت : من این قول را به همه اهالی فرهنگ و هنر مازندران می دهم که برای تکمیل هرچه سریع تر تالار مرکزی فرهنگی ساری اعتبار مورد نیاز تامین و هدیه دولت یازدهم به بخش فرهنگ و هنر استان خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه شب به استان مازندران سفر کرد.
صالحی امیری راهپیمایی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در جمع مردم ساری بود و برای راهپیمایان در مصلای جمعه این شهر سخنرانی کرد.