مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت که طرح چهار خطه شدن جاده سوادکوه ( محور قائمشهر- تهران) ۲۵ اسفند و چند روز پیش از نوروز ۹۶ زیر بارترافیکی قرار می گیرد.

خیرالله خادمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از این طرح افزود : از۱۸۷ کیلومتر مسیری که از رودهن تا قائمشهر باید چهار بانده می شد تنها حدود هشت کیلومتر باقی مانده است که برای پنج کیلومتر از این مسیر هم کار زیرسازی انجام شده و بزودی تکمیل می شود.
وی گفت : از سه تونل در دست ساخت این محور به طول یکهزار و ۵۱۰ متر نیز یک تونل تکمیل شده و ۲ تونل دیگر نیز در مرحله آسفالت کف و لکه گیری است .
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : تنها سه کیلومتر از این محور تا پیش از نوروز امسال تکمیل نمی شود که علت آن وجود مشکل در تملک اراضی مربوط به اشخاص است.
خادمی تاکید کرد : البته این سه کیلومتر تاثیر چندانی در رفع گره کور ترافیکی این محور ندارد و مانعی برای قرار گیری باندهای جدید زیر بار ترافیکی تا پیش از نوروز امسال نیست .
وی اضافه کرد : برای تکمیل این محور افزون بر ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی هم اکنون به کار گرفته شده است تا بتوانیم سرموعد این طرح را تکمیل کنیم.
۸۴ کیلومتر از محور قائمشهر- تهران که در مازندران به جاده سوادکوه و در تهران به محور فیروزکوه مشهور است ، در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد./ ایرنا