جشن انقلاب با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله عبدالله نطری خادم الشریعه از مبارزان دوران پیش از پیروزی انقلاب و یاران نزدیک امام خمینی (ره) سه شنبه شب در مسجد جامع ساری برگزار شد.

 در این مراسم که شمار زیادی از مردم ساری حضور داشتند ، شرکت کنندگان با قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشتند .
همچنین در این مراسم با بازخوانی سفر آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه استاد سطح عالی حوزه علمیه به نوفل نوشاتو فرانسه و دیدار با امام خمینی ( ره) ، از ایشان تجلیل شد.
مدیر حوزه علمیه مازندران در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی، به نقش علما و فقهای دینی در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: علما و بزرگان دینی در دوران غیبت ادامه دهندگان راه و مسیر ائمه معصومین(ع) هستند.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری افزود : علما و بزرگان دینی با وجود همه سختی ها و مشکلات ، هیچ گاه دست از دفاع از دین برنداشتند.
وی به نقش علما و بزرگان دینی در دفاع از اسلام و انقلاب اشاره کرد و گفت : علمای دینی هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکردند و همواره با اقتدار در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کردند.
طاهری با بیان این که روحانیت همواره نقش تأثیرگذار و مهمی در معادلات سیاسی و اجتماعی داشته است ، افزود : در جریان پیروزی انقلاب نیز علما و روحانیت پیشگام مبارزه علیه رژیم طاغوت بودند.
وی ادامه داد : رهبری، روشنگری و آگاهی بخشی روحانیت عامل مهمی در پیروزی نهضت انقلاب بود.
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی به دست روحانیت شیعه سرنگون شد ، خاطر نشان کرد: اگر نقش آفرینی و حضور در صحنه علما و روحانیت نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید.
وی با بیان این که نقش رهبری و مرجعیت روحانیت زمینه پیروزی نهضت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد ، بیان داشت : روحانیت در تاریخ تنها قشری بوده که توان به جنبش درآوردن توده های مردم را داشته است.
طاهری به نقش روحانیت در به صحنه آوردن توده مردم در زمان انقلاب اشاره کرد و بیان داشت : هیچ قشری همانند روحانیت توان به صحنه آوردن مردم را نداشته است.
وی گفت : امروز آحاد مردم به نقش تاثیر گذار شخصیت هایی همچون مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله نظری خادم الشریعه در همراهی با امام راحل در دوران نهضت انقلاب ،اذعان دارند./ ایرنا