/ ونگ وا:حسین پویا رئیس شورای شهر نکا در جمع خبرنگاران  با اشاره به بحث استعفای شهردار سابق این شهر و حواشی آن گفت: با توجه به اتفاقات و حواشی ترجیح دادم مدتی سکوت کنم در آن شرایط سکوت بهترین گزینه بود. وی افزود در برخی محافل شنیده شده که استعفای میری شهردار سابق بدلیل اعمال فشارهای سیاسی از سوی امام جمعه محترم یا فرمانداری و… بود که این موضوع شدیدا تکذیب می شود. دلیل استعفا بیشتر به شخص ایشان مربوط است ما هم نمی دانیم.

رئیس شورای شهر نکا گفت از روزی که بنده بعنوان خدمتگزار مردم در این دوره شورا بوده ام  هر زمانی با مشکلی مواجهه شدم نصایح راهنماییها در زمینه اخلاقی و شرعی و… امام جمعه بزرگوار همواره راهگشا بوده است. و مراجعه به ایشان از مهمترین پناهگاه بنده می باشند و ایشان چه در زمان بحران بوجود آمده در بحث cng و چه در استعفای شهردار به هیچ عنوان دخالت نکردند و اجازه دادند کار بصورت قضایی پیش برود. بنابراین شایعه اعمال فشار  یا درخواست از سوی ایشان ظلم بزرگ بوده است.

پویا همچنین در خصوص ارتباطات شهردار سابق با فرمانداری و شخص فرماندار هم گفت  البته در جاهایی اختلاف دیدگاه بین شهردار و فرماندار بوده که با پادرمیانی ما حل و فصل شده بود و این اواخر اتفاقا روابطشان خوب بود. وی افزود بنظر اگر بخواهم دو مورد از مشکلاتی که اختلاف نظر شهردار و فرماندار بود و شخصا با تدبیر آن را حل کردم یکی مسئله زباله مسکن مهر ودیگری اختلاف نظر دیگری بود که شخصا پادرمیانی کردم و آن  مورد حل شد. بنابراین استعفای شهردار سابق هیچ ارتباطی به فشار از ناحیه فرماندار و.. نبوده است. رئیس شورای شهر نکا گفت ما همواره در این دوره سعی کردیم در مورد استیفای حقوق شهروندان هرگز کوتاه نیاییم.

پویا در خصوص ساماندهی زمین چهارراه گفت حدود ۹۰ درصد مشکلات حل شده است ما سعی کردیم همه مالکان زمین چهارراه باهم بنشیند مجتمع تجاری با طرح یکنواخت بسازند اما متاسفانه نشد ولی می توان برای باقیمانده مالکان برنامه ریزی کرد تا باهم مجتمع بسازند.

وی همچنین گفت سد لاستیکی نکا تاکنون ۳ میلیارد هزینه داشته و امیدواریم بزودی شاهد آبگیری آن باشیم.