رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۵هزار هکتار از اراضی شیب دار مازندران باغ شد.

دلاور حیدرپور در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان با بیان اینکه کشاورزان، تولیدی را رقم زدند که موجب کسب رتبه برتر وزارت جهاد کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی شد، اظهار کرد: این موفقیت در شرایطی حاصل شده است که امکانات فراهم نبوده و شرایط سخت بر تولید کشاورزی کشور حاکم است.

حیدرپور خودکفایی در گندم را جزو دستاوردهای مهم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست و تاکید کرد: دولت باید شرایطی را فراهم کند تا از ظرفیت های خالی بهره بیشتری برده شود، هنوز ظرفیت های خالی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت سویا نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت سویا نیز به ۱۳ هزار هکتار رسیده است.

حیدرپور گفت: گام های خوبی در توسعه رونق کشاورزی استان برداشته شد به طوری که ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات ۱۵ درصدی برای مکانیزاسیون درنظر گرفته شد و در بسته رونق تولید به ۷۶۰ واحد تولیدی ۱۸۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر هیئت دولت به مازندران در بخش کشاورزی تخصیص یافته است، اظهار کرد: با حمایت های دولت توانستیم از محل منابع اعتباری استان ۵ هزار هکتار از اراضی شیب دار را وارد چرخه تولید باغی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ابراز امیدواری کرد که وابستگی کشور به واردات علوفه دامی و روغن قطع شود، گفت: امیدواریم در یک زمان بندی اصولی بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن آسیب پذیری کشور را در این بخش کاهش دهیم./ ایسنا