معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران خبر داد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران از صدور کارت خبرنگاری تا پیش از برگزاری انتخابات برای تمامی  خبرنگاران مازنی خبر داد.

به گزارش  ونگ وا، عباس زارع در حاشیه نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ، زمان ثبت نام نمایشگاه مطبوعات مازندران تا ۲۱ بهمن ماه تمدید شد، تصریح کرد: تاکنون ۳۵ رسانه برای شرکت در نمایشگاه  اعلام آمادگی کردند که از این میان ۱۳  هفته نامه، ۷ روزنامه سراسری، ۳ خبرگزاری، ۳ روزنامه محلی، چهار پایگاه خبری و ۵ دو هفته نامه و یک فصل نامه برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند.

مازندران دارای ۸۹ پایگاه خبری است

وی از برگزاری نمایشگاه مطبوعات از ۲۶ تا ۲۹ بهمن ماه در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران خبر داد و افزود: متقاضایان می توانند در مدت باقی مانده به خانه مطبوعات و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مراجعه کنند.

زارع با اشاره به وضعیت  رسانه های استان مازندران اظهار کرد: ۹ روزنامه محلی،  ۴۱ هفته نامه، ۲۳ دو هفته نامه، ۳۴ ماهنامه، دو دو ماهنامه،  ۲۹فصلنامه ۹ دو فصل نامه، یک سالنامه در مازندران فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مازندران دارای ۸۹ پایگاه خبری است خاطر نشان کرد: از سال ۹۴ تا کنون روزنامه سراسری در استان ۴۰ پروانه فعالیت دریافت کردند.

پرداخت هدیه روز خبرنگار برای رسانه های دارای مجوز

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: به منظور ساماندهی خبرنگاران به زودی برای تمام خبرنگاران استان کارت خبرنگاری صادر می شود.

زارع در ادامه خاطر نشان کرد: با همکاری خانه مطبوعات و انجمن رسانه های مجازی به زودی سامانه ای راه اندازی و تا پیش از برگزاری انتخابات سال آینده، برای تمام خبرنگاران استان مازندران کارت خبرنگاری صادر می شود.

وی اظهار کرد: هدیه روز خبرنگار تنها برای رسانه های دارای مجوز پرداخت می شود.

زارع همچنین در رابطه با برگزاری انتخابات خانه مطبوعات نیز عنوان کرد: انتخابات خانه مطبوعات به صورت سراسری در کل کشور برگزار می شود و تمامی اعضای خانه مطبوعات باید در سامانه خانه ثبت نام کنند؛ خبرنگاران مازندرانی بر اساس دو پالایش در این انتخابات شرکت می کنند که بعد از ثبت نام در سامانه و بررسی اداره کل ارشاد رمز ورود به رای دهندگان داده می شود.