فرماندار نکا خبر داد

فرماندار نکا گفت: طبق آخرین تحقیقات انجام‌شده مطالعات طرح هادی ۵۰ روستا انجام‌شده و ۱۲ طرح آن اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ونگ وا، جعفر احمدی پنجشنبه‌شب در جلسه شورای اداری شهرستان نکا گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران باعزت و افتخار در عرصه بین‌المللی به‌عنوان یک کشور قدرتمند در معادلات جهانی نقش‌آفرینی می‌نماید که بر هیچ‌کس پوشانده نیست.

وی اولین گام در توسعه را خودکفایی در تولیدات بخش کشاورزی برشمرد و همچنین افزود: در شهرستان نکا طی چهار سال برای تقویت بنیه اقتصادی خانوارهای کشاورز و افزایش تولید چه به شکل سنتی و چه شیوه مدرن تاکنون مبلغ ۱۷ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان در بخش زیر بنایی عمرانی و مبلغ ۲۷ میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان تسهیلات بانکی تأمین اعتبار و هزینه شده است.

فرماندار نکا با اشاره به خدمات‌رسانی دولت به کشاورزان طی دوره یازدهم بیان کرد: توزیع شش هزار تن کودهای شیمیایی، توزیع یک هزار و ۳۰۰ تن بذر مرغوب و اصلاح‌شده، توزیع هشت میلیون لیتر سوخت ادوات کشاورزی، افزایش سطح زیر کشت کلزا ۲۳۰۰ هکتار با رتبه دوم استان، خرید سه هزار و ۸۰۰ تن سویا، خرید تضمینی ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن گندم، همکاری در خرید ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن مرکبات ازجمله خدمات حمایت از تولید وتوزیع در بخش کشاورزی بوده که به‌خوبی موردتوجه قرارگرفته است.

به گفته احمدی در بخش عمران روستایی رویکردهای بسیار خوبی را از جانب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نکا شاهد بودیم به‌طوری‌که تاکنون مطالعات طرح هادی ۵۰ روستا انجام‌شده و ۱۲ طرح آن اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: طرح هادی روستایی به‌صورت سنتی و گردشگری در روستاهای زروم و فریمک اجراشده که خوشبختانه با استقبال چشمگیر مردمی روبرو بوده است که در این راستا به دنبال افزایش روستاهای گردش محور درسطح شهرستان نکا هستیم.

نماینده عالی دولت در نکا گفت:۵۴ پروژه عمرانی، خدماتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بااعتبار بالغ‌بر ۲۵ میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان طی دهه فجر افتتاح می‌شود که از این میان ۴۰ پروژه عمرانی بااعتبار بالغ‌بر ۲۴ میلیارد و ۴۵۱ میلیون تومان و همچنین ۱۴ واحد در غالب طرح اشتغال‌زایی خرد و زودبازده بااعتباری بیش از یک میلیارد و ۳۴۴ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

امام‌جمعه نکا در ادامه نیز امنیت را یکی از رکن‌های اصلی پیشرفت یک جامعه برشمرد که خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی با تلاش ای بی‌وقفه جوانان در مرزهای کشور از هرگونه خطر ایمن شده است.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی با تأکید بر پویایی وضد استکبارستیزی فرهنگ ملت ایران افزود: باید با مدیریت جهادی روی فرهنگ ملت ایران کار شود چراکه این فرهنگ نشأت‌گرفته از پویایی و ضد استکبارستیزی است.

وی متذکر شد: خدمات‌رسانی به مردم باید در کوتاه‌ترین زمان و کم‌ترین هزینه به مردم عرضه شود چراکه این آسیب‌ها به‌صورت جدی ما را تهدید می‌کند لذا باید از این فرصت‌های معنوی طلایی بهترین استفاده‌ها را بهره برد.

مهر