مدیرعامل راه آهن شمال گفت که پل ورسک اگر چه از لحاظ زمان بندی پروژه ای چند سالی از عمرمفیدش گذشته ، ولی همچنان سر پاست و روزهای خوشش را سپری می کند.

یوسف گران پاشا در مورد پیام اینستاگرامی یکی از بازیگران سرشناس ایرانی که نسبت به پایان یافتن عمر مفید پل ورسک به لحاظ فنی ابراز نگرانی کرده بود ، افزود : در شرایط فعلی وظیفه راه آهن شمال نگهداری از پل ورسک به عنوان اثر مهم تاریخی و در دست بهره برداری است که این کار را به نحو مطلوبی انجام می دهد.
وی فعالیت نگهدارنده راه آهن شمال برای پل ورسک را لق گیری سنگ و مصالح ساختمانی روی پل ، سنجش مقاومت پل با نصب سنسور ، برچیدن مصالح ساختمانی فرسوده و جایگزینی با مصالح جدید و ترک گیری مصالح رو و زیر پل اعلام کرد.
پرویز پرستویی از بازیگران سرشناس و مطرح سینما و تلویزیون کشور امروز با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود از دولتمردان خواست تا پل ورسک را دریابند.
استدلال این بازیگر برای هشدار نسبت به این پل نیز مربوط به تمام شدن عمر مفید آن با معیارهای فنی چنین سازه هایی بوده است .
مدیرعامل راه آهن شمال گفت که براساس قراردادی که با دانشگاه صنعتی شریف برای سنجش مقاومت پل ورسک منعقد شده ، سنسوری بر روی پل نصب شده که میزان ضربه های ناشی از تردد قطار را بر روی پل بررسی می کند و درصورت ایجاد مشکل ، هشدارهای لازم به مرکز مانیتورینگ ارسال می شود.
گران پاشا اظهار داشت : علائم هشدار سنسور روی پل ورسک به طور مستقیم از طریق مانیتورینگ به مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن شمال در ساری انعکاس داده می شود.
وی اضافه کرد : همچنین همه ساله با ماشین آلات مدرن بازدیدهایی از زیرپل انجام و مصالح فرسوده حذف می شود تا مصالح مقاوم جای آنها را بگیرد.
گران پاشا گفت : تمام فعالیت ها برای نگهداری پل ورسک که در زمره وظایف راه آهن شمال بوده، انجام شد و مشکل خاصی در شرایط فعلی برای این سازه با عظمت تاریخی وجود ندارد.
مدیرعامل راه آهن شمال افزود : با این حساب ، هیچ کس نمی تواند پیش بینی بروز مشکل برای این پل داشته باشد.
پل وِرِسک از بزرگ‌ترین پل‌های راه‌آهن سراسری ایران است که در ارتفاعات روستای ورسک در شهرستان سواد کوه در استان مازندران قرار دارد. این پل که از شاهکارهای مهندسی به حساب می‌آید در سال ۱۳۱۵ بازگشایی شد.
پل ورسک که راه‌آهن سراسری تهران ـ شمال را به هم متصل می‌کند ، در ارتفاع ۱۱۰ متری از ته دره با دهانه ۶۶ متری و با وسایلی ابتدایی در سال ۱۳۱۵ توسط شرکت دانمارکی کامپساکس و با تضمین ۷۰ ساله احداث شد.
این پل فقط مخصوص عبور قطار است و در حال حاضر قطارهای مسافری تهران-ساری و تهران-گرگان وباری از روی آن می‌گذرند./ ایرنا