مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلای مازندران خبر داد

مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلای مازندران از شکل گیری ۶ گروه جهادی صنعتی در استان خبر داد و گفت: در سالجاری با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنعت و معدن ۹۰ واحد نیمه کاره و غیر فعال در مازندران شناسایی شد.

به گزارش  ونگ وا، هادی عسگری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۵ سال از تأسیس سازمان بسیج سازندگی در مازندران، می گذرد اظهار کرد: در نیمه دوم سال ۹۳ سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن با تفکیک از بسیج سازندگی استان تشکیل شد تا در بخش‌ها مهم‌تری چون صنعت و معدن ورود پیدا کند.

وی شناسایی واحدهای صنعتی نیمه راکد، عارضه یابی و شناسایی مشکلات این واحد ها را از اهداف گروه های جهادی سپاه بر شمرد و افزود: با بهره‌گیری از توان مهندسین بسیجی، ضمن ارتقاء وضعیت موجود واحد صنعتی موردنظر، برای افزایش ظرفیت استراتژیک و ایجاد خانه‌های صنعتی باهدف کمک به خوشه‌های صنعتی از تولید تا فروش مشاوره‌های لازم داده می‌شود.

عضویت ۳ هزار مهندس در سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلا

مسئول بسیج صنعت و معدن سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه تاکنون سازمان بسیج صنعت و معدن سپاه کربلای مازندران اقدام به جذب بیش از ۳ هزار مهندس در همه رشته‌ها به‌جز کشاورزی و عمران نموده است. خاطر نشان کرد: سازمان بسیج صنعت و معدن در صنایع نیمه راکد به صورت جدی ورود پیدا می کند.

عسگری عملکرد این سازمان نوپا را سه مرحله زیرساختی، جذب مهندسان بسیجی و سازمان دهی آنان بر شمرد و افزود: تاکنون در بحث زیرساختی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: سازمان بسیج صنعت و معدن مازندران با حمایت زیرساخت های موجود و توان تخصصی نیروهای جذب شده بنا دارد با ورود به شهرک های صنعتی و شناسایی واحدهای در حال رکود مشاوره های لازم در بخش زیر ساختی، مالی و حقوقی را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج صنعت و معدن استان، در صنایعی که نیمه راکد است ورود پیدا می‌کند، ادامه داد: این ورود هیچ‌گاه به معنای دریافت امتیاز از آن واحد صنعتی برای سازمان نیست.

عسگری برای آن دسته از واحدهای صنعتی استان که نیازمند به مشاوره و توان تخصصی هستند ابراز امیدواری کرد و گفت: واحدهای صنعتی این اقدام ما را فرصتی برای ارتقای وضعیت موجود خود تلقی کنند.

هدف گروه های جهادی صنعتی رفع عارضه از صنایع مازندران

وی هدف بسیج صنعت و معدن سپاه مازندران را شناسایی واحدهای صنعتی نیمه راکد استان، عارضه‌یابی و شناسایی مشکلات این واحدها بر شمرد و افزود: با بهره‌گیری از توان مهندسین بسیجی، ضمن ارتقاء وضعیت موجود واحد صنعتی، برای افزایش ظرفیت استراتژیک و ایجاد خانه‌های صنعتی باهدف کمک به خوشه‌های صنعتی از تولید تا فروش مشاوره‌های لازم داده می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه با تشکیل ۶ گروه جهادی صنعتی در مازندران توانستیم ۹۰ واحد صنعتی نیمه کاره و غیر فعال استان را شناسایی کنیم خاطر نشان کرد: ورود ما به صنایعی که دچار رکود هستند در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است زیرا ایشان بر ورود بسیج در واحدهای صنعتی و بهره‌گیری از توان و تخصص این قشر تأکید داشتند.

عسگری تصریح کرد: برخی از اعضای سازمان بسیج صنعت و معدن سپاه کربلای مازندران، عضو سازمان نظام‌مهندسی هستند و تاکنون گروه‌های جهادی صنعتی در بسیج سازندگی نداشتیم.

وی از طراحی رایگان سایت جهت فروش محصولات واحد صنعتی، افزایش بهره‌وری و کمک به فعال نمودن صنایع تبدیلی در استان خبر داد و گفت: مهم‌ترین هدف ما در سال ۹۶ تشکیل گروه‌های جهادی صنعتی در مازندران است.

مسئول سازمان بسیج صنعت و معدن سپاه کربلای مازندران در ادامه تصریح کرد: گروه‌های جهادی متشکل از مهندسین صنایع، حسابدار و حقوقی است که با ورود آن‌ها به واحدهای صنعتی به دنبال رفع مشکلات و موانع پیش روی آنها است.

انتفاع بسیج مهندسین بهره‌وری صنعت مازندران است

مسئول سازمان بسیج صنعت و معدن سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار در مازندران به سختی انجام می شود و بروکراسی اداری به گونه ای است که میدان را برای تولید سخت می کند خاطر نشان کرد: برای برگزاری اردوهای جهادی از گروه های متخصص و ۶ گروه جهادی آغاز به فعالیت کردیم.

وی درادامه خاطر شان کرد: نیاز است صاحبان صنایع برای پذیرش گروه‌های جهادی صنعتی، علاقه‌مند باشند و اعضای ما که متشکل از ۱۵ نفر در هر گروه است در این بخش‌ها ورود پیدا کنند.

مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلای مازندران در پایان با اشاره به اینکه انتفاع بسیج در عرصه گروه‌های جهادی تنها افزایش بهره‌وری واحدهای صنعتی و ارتقاء وضعیت‌های موجود است، گفت: گروه‌های جهادی با الگوی هایی ویژه اقدام به کار می‌کنند که همه این اقدامات می‌تواند بخش‌هایی همچون حساب‌های مالی، بازار و فروش و طراحی واحدهای صنعتی را در برگیرد.