رهبر معظم انقلاب اسلامی، ساعتی پیش و به مناسبت ایام‌‌الله دهه مبارک فجر، با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا، یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گران‌قدر را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در مرقد مطهر امام راحل، ضمن اقامه نماز و قرائت فاتحه، یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
دهه فجر همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی آغاز و تا ۲۲ بهمن خجسته سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دارد.

**حضور بر مزار آیت الله هاشمی رفسنجانی
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین بر مزار آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با قرائت قرآن، غفران و رحمت الهی را برای آن مرحوم مسالت کردند.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه ۱۹ دیماه امسال، در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت. وی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز بود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهوری در دو دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ بود. وی در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری نماینده این مجلس بوده و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ ریاست این نهاد را برعهده داشت.

**حضور بر مزار شهدای ۷تیر، دولت، شهدای دفاع مقدس، مدافعان اهل بیت(ع) و آتش نشانان
رهبر انقلاب اسلامی سپس در مرقد شهدای هفتم تیر و دولت، از مقام شامخ شهیدان والامقام بهشتی، رجایی، باهنر و دیگر شهیدان بزرگوار تجلیل کردند.
ایشان همچنین در مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و آتش‌نشانان مؤمن و قهرمان که به‌تازگی در حادثه ساختمان پلاسکو در راه خدمت شهید شدند، حضور یافتند و یاد و خاطره همه‌ این فداکاران با اخلاص را گرامی داشتند و علوّ درجات آنان را از درگاه خداوند مسألت کردند.
ساختمان ۵۴ ساله پلاسکو در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه (۳۰ دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفای حریق، ساختمان ناگهان فروریخت.
پس از ۹ روز تلاش امدادگران، پیکرهای ۱۵ شهید آتش نشان از زیر آوار ساختمان خارج و توسط آزمایش های پیکرشناسی و DNA شناسایی شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان در بیمارستان شهید مطهری، ۱۶ آتش نشان در حادثه پلاسکو به جان خود را از دست دادند.
این شهدا روز دوشنبه (۱۱ بهمن ماه) بر روی دستان مردم تهران از مصلای امام خمینی(ره) تشییع و در بهشت زهرا به خاک سپرده شدند.