فرماندار نکا خبر داد:

فرماندار نکا با اشاره به ایام‌الله دهه فجر از افتتاح و بهره‌برداری ۵۴ پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی بااعتبار بالغ‌بر ۲۵ میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان در نکا خبر داد.

به گزارش ونگ وا جعفر احمدی بیان داشت:۴۰ پروژه عمرانی بااعتبار بالغ‌بر ۲۴ میلیارد و ۴۵۱ میلیون تومان و همچنین ۱۴ واحد در غالب طرح اشتغال‌زایی خرد و زودبازده بااعتباری بیش از یک میلیارد و ۳۴۴ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بسته رونق اقتصادی افزود: ۴۸ واحد از بسته رونق اقتصادی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات دریافت کردند که می‌تواند روزنهٔ امیدی در تسریع پروژه‌های شهرستان قرار گیرد.

فرماندار نکا به پروژه‌های حوزه بخشداری‌ها اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه باهمت و مساعدت بخشداران، بخشداری هزارجریب نکا در روستای چلمردی بااعتبار بالغ‌بر ۳ میلیارد ریال در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد همچنین در حوزه ساخت دهیاری‌ها نیز برای روستاهای چناربن و اسماعیل آقا محله تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده و در بحث ساخت آشیانه آتش‌نشانی دنگسرگ نیز با مساعدت دولت و مردم ۵۰ میلیون تومان صرف بهره‌برداری از آن قرارگرفته است

احمدی همچنین در خصوص افتتاح پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب روستایی گفت: از اعتبارات سالهای جاری و اعتبارات سالهای قبل با رقم اعتباری ۲ میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان برای آب‌رسانی مجتمع آب‌رسانی ولامده روستاهای ولامده، چمازده، آکرد و مجتمع شهید اسفندیاری شامل روستاهای اطرب، بهزاد کلاً، ملیج گاله، گلچالسر، آجند، نیم چاه و همچنین برای انتقال آب شبکه توزیع، احداث مخزن زمینی و نصب دستگاه ژنراتور و تابلوی برق تأمین و در حال حاضر به اتمام رسیده است.

وی در ادامه از افتتاح سه پروژه کمیته امداد امام خمینی (ره) شامل احداث مسکن محرومین تحت پوشش کمیته امداد در روستای امامیه و نوذرآباد به مبلغ ۷۸ میلیون تومان در دهه فجر یادکرد.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه برق، روستاهای سه کیله، طوسکلا، تازه‌آباد، کمیشان، نودهک و مسکن مهر به تعداد ۷ پروژه با رقم اعتباری ۴۴۵ میلیون تومان برای اصلاح شبکه، نصب ترانس، تأمین برق پست زمینی اجرا وآماده بهره‌برداری است.

به گفته این مسئول برای تجهیز و بهره‌برداری یک حلقه چاه با دبی ۸۰ لیتر بر ثانیه، احداث خط انتقال و اتاقک، به مبلغ ۱ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان مصرف‌شده و آماده بهره‌برداری است.

احمدی به حوزه آموزش‌وپرورش اشاره و همچنین تصریح کرد: احداث مدرسه ۱۲ کلاسه ابتدایی در زمین بهپاک به مبلغ ۲ میلیارد تومان تأمین اعتبارشده و همچنین جهت احداث آزمایشگاه با عنوان پلاسما دومین آزمایشگاه پلاسمای خاورمیانه در نکا به متراژ ۱۷۰ مترمربع بااعتبار ۸۰۰ میلیون تومان در طی روزهای آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار نکا ادامه داد: به‌منظور استقرار واحدهای صنعتی به‌صورت خطی و تجمعی شهرک صنعتی دو فاز در حال احداث است که در فاز دو برای گازرسانی واحدهای صنعتی مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان تأمین اعتبارشده که پروژه آن به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان افزود: مرکز بهداشت و درمان روستای کمیشان بااعتبار ۸۱۵ میلیون تومان در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت برای بهبود خدمات‌رسانی به پنج روستا با جمعیت ۳۳۶۱ نفر در قالب ۱۰۲۲ خانوار ساخته‌شده و در دهه فجر افتتاح می‌شود همچنین اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت راه‌اندازی بخش‌هایی از بیمارستان امام حسین (ع) و کلینیک طوبی هزینه شده که درمجموع ۳ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان به این حوزه تخصیص پیداکرده و قابل‌افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

مهر