فرماندار چالوس گفت: دردهه فجر امسال بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی توسط نهادها و ارگا نهای شهرستان چالوس برگزار می‌شود.

محمدناصر زندی در نشست خبری که به‌مناسبت آغاز ایام‌الله دهه فجر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدا و مبارزان، اظهار کرد: روز ۱۲ بهمن روزی است که امام بعد از تبعید از عراق و آمدن به فرانسه تصمیم می‌گیرند به ایران آمده و به فاصله ۱۰ روز با حمایت‌های جدی مردم و استقبال پرشور آنها این انقلاب به پیروزی رسید.

وی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی تصمیمات اساسی کشور یا توسط انگلیس گرفته می‌شد و یا در زمان پهلوی دوم توسط امریکا گرفته می‌شد و اراده‌ای از سوی مردم در کشورداری وجود نداشت و همه تصمیم‌گیری‌ها بر خلاف نیات مردم بود.

فرماندار چالوس از کاپیتولاسیون به عنوان حقارتی برای ملت ایران ذكر كرد و گفت: عدم آزادی بیان و خفقانی که در آن ایام حاکم بود سبب شد تا مردم به‌خود بیایند و با محور قرار دادن شعارهای استقلال آزادی و جمهوری اسلامی به پا خاستند و انقلاب کردند.

زندی تصریح كرد: همه مردم با سلیقه‌ها و تفکرات مختلف رهبری را پذیرفتند و بر همین اساس با وحدت و یکدلی که ایجاد شد موجی از قدرت عظیم نیروهای مردمی شکل گرفت و با رفتن شاه از كشور و آمدن امام به کشور تمام اقشار به میدان آمدند و این انقلاب به پیروزی رسید.

وی با بیان اینكه هزینه سنگینی برای انقلاب پرداخته شد، خاطرنشان كرد: باید آرمان‌های این انقلاب بر اساس اهداف مقدسی که از قبل در پیش داشت حفظ بماند و رویکردی که در ابتدای انقلاب وجود داشت و سبب شد تا مردم به پیروزی برسند همان مسیر اوایل انقلاب است.

فرماندار چالوس با تاكید بر اینكه باید این فضای آرامی که در کشور به‌وجود آمد قدر دانسته شود، اظهار كرد: در دنیا کشوری به اندازه جمهوری اسلامی مستقل نیست و این مهم‌ترین رکن برای یک کشور است که برای خود تصمیم گرفته و تسلیم کشور دیگری نشود.

زندی اضافه كرد: در شهرستان چالوس نیز برنامه‌هایی برای دهه فجر و گرامیداشت این ایام تدارك دیده شده است تا با یادآوری آن‌روزها جشن پیروزی انقلاب در سطح روستاها و شهرها برگزار شود.

وی از اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی، عمرانی و ورزشی در این شهرستان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در این ایام تعداد ۲۲ پروژه‌ با اعتبار ۹۹ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال افتتاح و كلنگ زنی می‌شود كه یك پروژه احداث دیوار حفاظتی در هچیرود با اعتبار یک ‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال كلنگ زنی می‌شود.

فرماندار چالوس به برخی از این پروژه‌ها و طرح‌ها اشاره كرد و گفت: افتتاح گلزار شهدا، نمایشگاه كتاب، اهدای جهیزیه به نوعروسان، اعزام اكیپ دامپزشكی به روستاها، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی گلزار شهدا، افتتاح پایگاه اورژانس، افتتاح مركز پزشكی هسته ای، افتتاح گازرسانی به شهرك صنعتی مرزن آباد، افتتاح چند مرغداری، افتتاح آسفالت و خانه های بهداشت از جمله بخشی از برنامه‌های دهه فجر امسال در چالوس است./ایسنا