رئیس شورای اطلاع رسانی استان مازندران گفت که در دولت تدبیروامید پنج هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی و خدماتی در این استان به بهره برداری رسید.

علیرضا یونسی رستمی گفت : دولت یازدهم با وجود مشکلات مالی ناشی از تحریم های ظالمانه برای اجرای این پروژه های عمرانی افزون بر ۴۵ هزار و۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد.
وی آسفالت یک هزارکیلومتر راه روستایی، نصب ۱۰۹هزارو۷۲۸ انشعاب و۲ هزارو۱۴۹ کیلومترشبکه انتقال گازو تکمیل ۲۰ هزار واحد مسکونی مهررا از مهمترین پروژه های عمرانی تکمیلی در دولت تدبیر وامید در مازندران اعلام کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمازندران اجرای افزون بر ۲ هزار و ۲۱۰ پروژه عمرانی در روستاهای این استان را با اعتباری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال را از دیگر کارکردهای دولت یازدهم در مناطق محروم در سه سال اخیر عنوان کرد.
* کاهش آسیب های اجتماعی در مازندران
یونسی برخورد عقلانی با آسیب های اجتماعی و کاهش جرایم را از کارکردهای اجتماعی دولت یازدهم در این استان برشمرد و گفت که با برنامه ریزی کارشناسانه و همکاری دستگاه های مرتبط از جمله دستگاه قضایی رشد طلاق در این خطه شمال کشور در سال قبل متوقف و در سال جاری طبق آمار ۱۰ ماهه با کاهش حدود یک درصدی مواجه است.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت : همچنین با استقرار ۵۱۰ مرکز ترک اعتیاد حدود ۵۳ هزار معتاد شناسایی و در این مراکز در حال ترک قرار دارند.
وی اولویت ترک اعتیاد درمعتادان مازنی از صنعتی ( شیشه) به سنتی ( تریاک) و برنامه ریزی برای سوق دادن معتادان به دارو درمانی اعلام کرد.
به گفته وی تاکنون این استان طبق بررسی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر توانست دراین حوزه نیز موفقیت خوبی را کسب کند.
* پاکسازی ۳۰ نقطه آلوده به مواد مخدر
یونسی پاکسازی ۳۰ نقطه آلوده به مواد مخدر را در مناطق شهری مازندران از مهمترین کارکردهای اجتماعی در سال های اخیر اعلام کرد و گفت که دولت یازدهم برای اجرا طرح های عمرانی و خدمات در این محلات افزون بر یک هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.
وی افزود : برای جمعیت ساکن در مناطق آلوده امکانات زیرساختی از سوی شهرداری ها و با کمک دولت تامین شد و فعالیت های آموزشی، خدماتی در این محلات برای ساکنان فراهم شده است.
وی جمع آوری معتادان متجاهر، اعزام معتادان به مراکز ترک اعتیاد، زیر پوشش قراردادن خانوارهای نیازمند از سوی بهزیستی و کمیته امداد، فعال کردن مدارس را از جمله کارکردهای اجتماعی برای ایمن ماندن مناطق آلوده اعلام کرد.
مازندران ۵۸ شهر و سه هزار روستا دارد که سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این مناطق سکونت دارند./ ایرنا