رئیس هیات کشتی بهشهر گفت: چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام شهید هاشمی نژاد ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه با حضور ۲۰ تیم داخلی و ۴ تیم خارجی در بهشهر برگزار می شود.

به گزارش ایسنا مازندران، شهرام جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه بهشهر، اظهار کرد: چهاردهمین دوره مسابقات جام شهید هاشمی نژاد ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه جاری در سالن ورزشی شهید هاشمی نژاد بهشهر برگزار می شود.

وی افزود: سال گذشته ۱۴ استان صاحب تیم های برتر کشتی از نظر رده بندی فدراسیون کشتی و ۴ تیم خارجی به این مسابقات دعوت شدند و سال جاری ۱۸ تیم داخلی، یک تیم شهید هاشمی نژاد در قالب کشتی گیران مازندرانی و بهشهری و همچنین تیم ملی کشتی ایران در این مسابقات شرکت می کنند که در مجموع ۲۰ تیم داخلی و ۴ تیم خارجی تا کنون قطعی شده است.

رئیس هیات کشتی بهشهر اظهار کرد: تا کنون حضور ۴ تیم خارجی شامل داغستان، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان قطعی شده و ۳ تیم قرقیزستان، قزاقستان و ترکیه در حال رایزنی هستند که در این مسابقات شرکت کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: ۲۴ تیم با حضور بیش از ۲۲۰ کشتی گیر در ۸ وزن در رده سنی جوانان در این دور از مسابقات شرکت می کنند و ۳۵ داور از کمیته داوران فدراسیون کشتی کشور و داوران ممتاز و بین المللی مازندران و تهران در این مسابقات حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقات به نفرات اول ۵۰۰ دلار، نفر دوم ۳۰۰ دلار و نفر سوم ۱۵۰ دلار جایزه داده می شود، گفت: سال گذشته برای سیزدهمین دوره مسابقات شهید هاشمی نژاد بالغ بر ۱۹۰ میلیون تومان هزینه شد و سال جاری بر اساس ۲۰ تیم داخلی و ۴ تیم خارجی ۲۵۰ میلیون تومان هزینه برآورد می شود که از محل اعتبار شهرستانی، استانی و ملی تامین می شود.

رئیس هیات کشتی بهشهر با بیان اینکه مردم همه ساله از این مسابقات استقبال بسیار خوبی را نشان دادند، خاطرنشان کرد: گنجایش سالن شهید هاشمی نژاد بهشهر ۲۵۰۰ تا ۳ هزار نفر است اما سال گذشته در سیزدهمین دوره مسابقات شهید هاشمی نژاد بیش از ۶ هزار نفر تماشاگر از شهرستان های مختلف به این سالن ورزشی آمدند که متاسفانه حدود ۲ هزار نفر پشت درب بسته ماندند.

جعفری گفت: مسابقات بین المللی کشتی جام شهید هاشمی نژاد به عنوان یکی از مهم ترین و معتبرترین تورنمنت های کشتی در رده سنی جوانان در سطح کشور است که بسیاری از قهرمانان جهانی و المپیک کشتی ایران مانند حسن یزدانی، بهنام احسان پور و سید احمد محمدی در این مسابقات در رده سنی جوانان شکست خوردند و تجربه های بسیاری کسب کردند که نشان دهنده کیفیت فنی و سطح بالای مسابقات است.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات کشتی جام شهید هاشمی نژاد به دلیل حضور ۲۴ تیم داخی و خارجی فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت و پتانسیل های شهرستان بهشهر است، افزود: این مسابقات در دو روز صبح و عصر از شبکه های سه، ورزش و طبرستان پخش زنده می شود.

رئیس هیات کشتی بهشهر گفت: این مسابقات یک میدان تدارکاتی برای کشتی کشور است که کشتی گیران توانمندی های خود را محک می زنند و با توجه به سطح بالای مسابقات و حضور تیم های خارجی می توانند تجربه خوبی را کسب کنند و به ویژه برای کشتی گیران مازندرانی انگیزه ای مضاعف ایجاد می کند زیرا مازندران پایتخت کشتی ایران است.

جعفری خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته مشکل خانه کشتی برای تمرینات کشتی گیران بهشهری وجود داشت که حدود ۶ سال در شرایط سخت کشتی گیران این شهرستان در خانه کشتی بهشهر که در بدترین مکان واقع شده بود تمرینات خود را انجام می دادند و خانواده ها با مشاهده اینکه سالن در مکان آسیب پذیری واقع شده پس از مدتی اجازه نمی دادند که فرزندان آن ها به خانه کشتی بروند.

وی ادامه داد: با پیگیری ها و انجام مکاتبات بسیار توانستیم سالن تختی قدیم با ۴۸ سال قدمت را بدون حتی یک ریال منابع اعتباری دولتی و فقط با صرف هزینه ۵۰ میلیون تومانی از سوی هیات کشتی بازسازی کرده و دو سال پیش آن را به بهره برداری رساندیم و خانه کشتی را به سالن جدید احداث شهید هاشمی نژاد انتقال دادیم تا این دغدغه حل شد.

رئیس هیات کشتی بهشهر گفت: مسئولیت و وظیفه نگهداری خانه کشتی قدیمی بهشهر از شهریور ماه سال جاری از هیات کشتی به اداره ورزش و جوانان شهرستان تحویل داده شد و بیش از ۴ ماه است که از آن استفاده نمی شود که به دلیل نداشتن نگهبان، از این سالن ورزشی سرقت هایی صورت گرفته که این وضعیت نگران کننده است و باید مسئولان برای حفاظت از اموال دولتی چاره اندیشی کنند.