ونگ وا: طی مراسم با شکوهی با حضور اقشار مختلف مردم و شخصیتهای سیاسی وغیر سیاسی ومسئولین شهرستانی و استانی روح الله جمشیدی بعنوان سی و دومین شهردار نکا از تاریخ تشکیل شهرداری در این شهر از سوی استاندار معرفی شد.

روح الله جمشیدی مهندس عمران  کارشناسی ارشد مدیریت  و سابقه ۱۰ ساله در شهرداری نکا را در پرونده خود دارد در این مراسم در سخنانی ضمن تشکر و ابراز لطف آحاد مردم از گروههای مختلف سیاسی نسبت به خودش تشکر کرد  و نیز از اعضای شورای شهر بخاطر انتخابش.

وی افزودلایق این مسئولیت در این مقطع نبودم اما چون شخص انقلابی و از خانواده انقلابی بودم این بار مسئولیت را قبول کرده تا بتوانم منشاء خدمت باشم

جمشیدی برنامه هایش را در سه محور: ۱- فرهنگی و اجتماعی و اصلاع رسانی و استفاده از همه ظرفیتهای شهرستان و کار در حوزه فرهنگ ۲- حوزه اقتصادی و مالی. وی گفت شهرداری در حال حاضر بالای ۷ میلیارد تومان بدهی دارد و خزانه خالیست باید تلاش کرد این عقب ماندگی را با کمک مردم، مسئولان شهرستان و نماینده مجلس جبران کرد۳- حوزه فنی و شهرسازی و استفاده از نیروهای متخصص در داخل شهرداری که ظرفیتهای خوبی وجود دارد اما متاسفانه تاکنون از آن غافل شده است.

شهردار جوان نکا از طرح سیاسی بودن خودش را در برخی از محافل، به دلیل برخوردار نبودن از بلوغ سیاسی افراد دانست و گفت شهرداری جای سیاسی نیست و بنده هم هرگز سیاسی سلیقه ای و حزبی عمل نخواهم کرد.

در این جلسه حسین پویا رئیس شورای شهر نکا در سخنانی ضمن خوش آمد به مهمانان مدیریت شهری را بسیار ظریف و پیچیده دانست چرا که همه امور افراد جامعه از تولد تا مرگ مربوط به شهرداری است. وی به مشکلات ترافیک، ورودی و خروجی شهر، آزاد نبودن حاشیه رودخانه، کم بودن اعتبارات و.. را از مشکلات شهر عنوان کرد و در پایان در توصیه ای به شهردار جدید گفت: شهرداری مقام خدمت است. شهردار وقتی لباس یا چکمه خدمت را پوشید از این پس می بایست جناح سیاسی، سلیقه قبیله، محله خاص و… را کنار بگذارد و همه را یکپارچه ببیند تا منشاء تحول باشد.

در این جلسه که مهندس عسکری مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران حامل حکم شهرداری جمشیدی با امضای استاندار بود در سخنانی به سرانه نا متعادل برخی شهرداریهای اشاره کرد و گفت در کشور سرانه یک شهرداری به ازای هر نفر ۳۱۳ هزار تومان در سال و در شهر دیگر ۳ میلیون و دویست هزار نفر است که این شیوه باید اصلاح شود. وی به سرانه شهر ساری که به ازای هر شهروند۲/۶ میلیون تومان است و سرانه نکا حدود ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر شهروند است که با این اعتبارات نمی توان نیازهای شهر را پاسخگو بود. وی پیشنهاد داد ۵۰ درصد مالیات ارزش افزوده به شهرداری ها برسد که اکنون حدود ۳۳ درصد است و نیز مالیات ارزش افزود استان یکپارچه شود سپس استانداری توزیع کند. چون ممکن است شهرهایی که در کنار شرکت ها و صنایع بزرگ قرار دارند بهره بیشتر و شهرهای محروم بهره کمتر ببرند.

در پایان این جلسه از مهندس محسنی سرپرست شهرداری  با لوح یادبودی تقدیر شد

حواشی مراسم:

  • در مراسم معارفه شهردار جدید نکا سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا در دو طبقه مملو از جمعیت و شهروندان بود
  • از غایبین جلسه می توان به استاندار یا معاون عمرانی اشاره کرد که گفتند مشکل پیش آمد نیامد، امام جمعه نکا که  محمد کاظم محمدی به نمایندگی حضور داشت بگفتند جلسه ای در تهران داشت. دکتر شاعری نماینده مجلس، گفتند جلسه کمسیون داشت عذر خواهی کرد و…
  • حضور افرادی همچون حجت الاسلام محمد حسن جمشیدی نماینده ادوار مجلس (عموی شهردار) دکتر جمشیدی کاندیدای یک دوره مجلس،آزادی کناری فرماندار اسبق،سعادت فرماندار اسبق، حسنی شهردار اسبق، اسدی شهردار اسبق و جمع زیادی از اهالی کوهسارکنده شوراهای سابق و کاندیدای احتمالی آینده جلب توجه می کرد.
  • حضور احمدی فرماندار نکا، دادستان ملاکریمی، رئیس دادگستری، حضرتی، رئیس اداره اطلاعات، فرماندهان سپاه و انتظامی و روسای ادارات و نهادها و شهرداران و اعضای شورای برخی از شهرهای منطقه در مراسم و نکته جالب توجه ترک  فرماندار به اتفاق رئیس دادگستری و دادستان از جلسه پس از سخنان مدیرکل شهری استانداری به بهانه جلسه مهم، این درحالی بود که گفته می شدفرماندار هم یکی از سخنرانان جلسه بود.
  • مجری برنامه حاج ناصر فتح الهی در معرفی خود از جمشیدی وی را متولد ۲۲ بهمن معرفی کرد که به همین دلیل پدرش نامش را روح الله نامید. وی طبق معمول از همه مناسبتها سخن گفت ودکلمه خواند، شهدا،دهه فجر، ساختمان پلاسکو ، آتش نشانان اما به رحلت آیت الله هاشمی اشاره ای نکرد تا اینکه پویا در سخنانش به آن اشاره کرد.
  • هرچند مهندس جمشیدی و خانواده اش را همگان اصولگرای شناسنامه دار شهر می شناسند اما وی از گذشته تاکنون سعی کرده خودش را غیر جناحی نشان دهد و در سخنانش در این مراسم هم به آن اشاره کند و حتی درپایان مراسم هم به خبرنگار ما به غیر جناحی بودنش تاکید کرد.اما بنظر می رسید جو حاکم در مدیریت مراسم معارفه، چینش مهمانان، برخی از حواشی جلسه و پوشش های رسانه ای و تصویری و… بوی سیاسی واصولگرایی غالب بود.