به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان نکا ، مهندس احمدی در کارگروه اشتغال نکا در شرکت حلاوت اظهار کرد: زیرساخت‌های فراهم شده برای شهرک صنعتی نکا شامل آب، راه، دوربرگردان، مخابرات، ارتباطات، آتش‌نشانی، اسناد و… بوده است که عملیاتی شده و مشکلی وجود ندارد.

فرماندار نکا با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی نکا راهکاری مناسب برای اشتغال پایدار است، افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و استفاده بهینه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی نکا با توجه به امکانات موجود، با قوت پیگیری می‌شود.

نماینده عالی دولت در این شهرستان، با اعلام اینکه شهرستان نکا از گذشته به شهر صنعتی معروف بوده است و اکنون هم باید برای این امر تلاش شود، یادآور شد: در این بخش نیازمند تعامل بیشتر با سرمایه‌گذاران هستیم و تقاضا داریم که افراد برای سرمایه‌گذاری مکان ایمن با امکانات فراهم‌شده شهرک صنعتی را انتخاب کنند.

این مسؤول ادامه داد: ایجاد اشتغال خرد در سطح شهرستان هم از مسائل مهمی است که می‌توان افراد زیادی را صاحب شغل و حرفه کرد که در این بخش باید از طرح‌های اشتغال‌زایی امداد، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای حمایت شود و بانک‌ها در این بخش مساعدت لازم را با این افراد داشته باشند.

مهندس احمدی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده در بخش اشتغال، فعالیت‌های خوبی در سطح شهرستان انجام شده است و سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت برای واحدهای تولیدی فراهم شده است و در سال جاری در بخش اشتغال کارهای مؤثری انجام شده است.

این مسول گفت: باید با افزایش مشارکت مردم، ضریب امنیتی کشور را افزایش دهیم که در این بخش امیدواریم صاحبان حرف و صنایع، با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم، بدهی‌ها و معوقات خود را پرداخت کنند تا از جریمه معاف شوند و آرامش بیشتری برای ایجاد اشتغال و تولید داشته باشند.

فرماندار نکا با اعلام اینکه اکنون در جنگ اقتصادی به‌سر می‌بریم، خاطرنشان کرد: در این جنگ اقتصادی باید همه جامعه برای نجات اقتصاد و ایجاد اشتغال تلاش کنند و همه ما در این بخش باید تلاش کنیم و کمک‌کار واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران باشیم.

این مسؤول اضافه کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید متکی به داشته‌های خود بوده و با استفاده از توانمندی‌های موجود در شهرستان برای رفع مشکلات اقتصادی در چارچوب قانون و عمل‌گرایی تلاش کرده و با امکانات موجود برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی تلاش کنیم.

مهندس احمدی گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان در شرایط کنونی به مشابه عبادت است و باید با رفع بیکاری در مناطق از آسیب‌های اجتماعی که دامن‌گیر جوانان شده جلوگیری شود.

* نکا از ظرفیت بالا در بخش اقتصادی روبه‌رو است

دادستان نکا هم در این جلسه با بیان اینکه نکا از ظرفیت بالا در بخش اقتصادی روبه‌رو است، بیان کرد: ایجاد سایبان قیامت در گرو فراهم کردن امنیت اقتصادی و سایبان اقتصادی در این دنیا برای دیگران است.

حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی افزود: همه ما باید برای کمک به صنعت و صنعت‌گران وارد عمل شده و برای پویایی در این بخش تلاش شود تا شاهد شکوفایی همه‌جانبه در بخش اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در مدت سه ماهی که به‌عنوان دادستان نکا در این شهرستان فعالیت دارد، تاکنون از هفت واحد اقتصادی بازید کرده است، یادآور شد: در این بازدیدها متوجه توانمندی بالای سرمایه‌گذاران در بخش اقتصادی شدم که باید با فعال کردن اقتصاد و افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به کمک آنان بشتابیم.

دادستان نکا با بیان اینکه باید از هر گروه و جناحی برای مردم و ایجاد اقتصادی پویا کار شود، گفت: باید شعار اقتصاد مقاومتی در عمل اجرایی شود و ما هم برای تکریم از سرمایه‌گذاران با تمام توان آماده‌ایم و باید همه با هم به اقتصاد نکا و پویایی آن کمک کنیم.