استاندارمازندران گفت: درسال جاری میانگین نرخ طلاق دراین استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱٫۵ درصد کاهش یافت.

ربیع فلاح جلودار روز پنج شنبه درنشست مجمع خیرین حامی گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران علت کاهش میانگین طلاق دراین استان را ناشی از مشارکت مردم در امور اجتماعی و فرهنگی اعلام کرد.
وی افزود : ما برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی به خصوص اقتصادی و زیرساختی نیازمند مشارکت مردم در قالب مجامع خیرین داریم و ورود مردم به فعالیت های عمومی موفقیت برنامه ها را افزایش می دهد.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت : ما درمتن جامعه ظرفیت های مردمی زیادی داریم که باید از توانمندی این گروه ها و افراد برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.
براساس آماردر هشت ماهه سال جاری ۵ هزار و ۱۲۳ فقره طلاق در مازندران به ثبت رسیده است که این آمار درمدت مشابه سال قبل ۵ هزار و ۱۹۵ فقره بود که بیش از ۷۵ درصد این طلاق ها مربوط به زوج های با میانگین سواد دیپلم و زیردیپلم است.
* محرومیت زدایی آرمان انقلاب اسلامی
استاندارمازندران گفت که محرومیت زدایی وتوسعه آبادانی ازآرمان های انقلاب اسلامی بود که با وجود فشارهای خارجی دشمنان ، نطام کارکردهای موفقی در ارتباط با توسعه و آبادانی داشت.
ربیع فلاح افزود : امروز ما برای توسعه و آبادانی کشورنیازمند بهره گیری از توانمندی و ظرفیت های نیروی انسانی از تمام گروه ها و قشرها داریم .
وی تشکیل مجمع خیرین حمایت از گروه های جهادی در شهرستان ها را مهمترین اقدام برای افزایش سطح مشارکت مردم و تسریع در اجرای کار اعلام کرد.
مجمع خیرین حمایت از گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران به عنوان نخستین مجمع حمایتی از بسیح سازندگی در سطح کشور است که در این استان راه اندازی شد.
این مجمع در نخستین سال تشکیل عملیات ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی را در مازندران برای خانوارهای بی بضاعت شروع کرد که تاکنون ۱۷۸ واحد مسکونی خاتمه یافت و مابقی نیز در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد./ ایرنا