مدیر بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت که هم اکنون طرح های اقتصادی و زیرساختی به ارزش هشت هزارو۵۰۰ میلیارد ریال در بندرامیرآباد بهشهر در شرق مازندران آماده بهره برداری است.

علی خدمتگزار روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران پروژه های قابل بهره برداری در بندرامیرآباد را شامل کارخانه تولید کاغذ، صنایع فولادی، تجهیزات تخلیه و بارگیری، سیلوی غلات، انبار ذخیره روغن خوراکی، دیوار حفاظتی و شش پست اسکله اعلام کرده است.
به گفته وی این پروژه ها همزمان با دهه فجر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسوولان ملی و استانی در مازندران به بهره برداری می رسد.
مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اظهارداشت : همچنین عملیات اجرایی کارخانه ام دی اف و کارخانه آرد نیز در این منطقه اقتصادی شروع می شود
بندر امیرآباد در اوایل دهه ۷۰ تحت عنوان بندر شیلاتی فعالیت خود را در شرق مازندران شروع کرد و در سال ۷۶ به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به تصویب رسید.
بندرامیرآباد در دهه ۸۰ در زمینی به مساحت یک هزار هکتار عملیات اجرایی خود را شروع کرد و تاکنون حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذری بخش خصوصی در آن جذب شد و زمینه اشتغال را برای ۳ هزار نفر فراهم کرده است.
استان مازندران سه بندر در امیراباد ، فریدونکنار و نوشهر دارد ./ ایرنا