رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت :برجام موانع بزرگ  را از پیش پای اقتصاد کشور به خصوص در حوزه تجارت خارجی برداشت.

عبداله مهاجر  روانسازی تجاری، گشایش بانکی ، تسهیل تجارت بین المللی و افزایش صادرات نفتی را از مهمترین گشایش های پس از برجام در کشور اعلام کرد.
وی افزود : برخی انتقاداتی که نسبت به برجام در داخل کشور انجام می شود، صرف نظر از بدعهدی آمریکا بی انصافی و غیر منطقی است.
وی اضافه کرد : برجام که با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت تدبیر و امید و سخت کوشی دیپلمات های مجرب کشورمان به سرانجام رسید، نتایج برد- برد را رقم زد که توانست گشایش خوبی را از لحاظ اقتصادی نصیب کشور کند.
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران اظهارداشت : منتقدان به برجام باید وضعیت اقتصادی کشور را با پیش ازمحدودیت های قبل برجام مقایسه کنند و پس از آن نسبت به این توافق نامه انتقاد کنند.
مهاجر افزود : تا پیش از برجام میزان صادرات نفت ایران به خارج از کشور حدود یک میلیون بشکه در روز بود و با این شرط که در قبال فروش نفت باید اجناس بی کیفیت از کشورهای خارجی خریداری، وارد می کردیم.
وی اضافه کرد : همچنین در حوزه بانکی نیز هرگونه مبادلات مالی غیرممکن بود و صادرکنندگان با دشواری زیادی مواجه بودند و توان وارد کردن پولشان را از مجاری قانونی نداشتند.
این فعال اقتصادی مازندران اظهارداشت : این در حالیست که در پسابرجام در یک سال اخیر فروش نفت ایران به بیش از۲٫۵ میلیون بشکه در روزرسید و ما به راحتی نیز درآمد نفتی را وارد کشور می کنیم و یا کالاهای مورد نیاز را مطابق با سلیقه خودمان خریداری می کنیم.
مهاجر افزود : در مجموع برجام گشایش خوبی را از لحاظ اقتصادی و مبادلات بین المللی برای کشور ایجاد کرد و نتیجه برد- برد رقم زد و باید تلاش شود تا با همدلی و همراهی در کشور تمام مفاد این توافقنامه عملیاتی شود.
۲۷ دی ماه سال ۹۴ توافق نامه موسوم به برجام اجرایی شد. ایرنا