مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: نوروز امسال باید مسیرهای جدید گردشگری کمتر ناشناخته و یا ناشناخته به مردم معرفی شود.

به گزارش ونگ وا، دلاور بزرگ نیا در نخستین جلسه ستاد تسهيلات سفر مازندران به میزبانی استانداری مازندران اظهار کرد: طی ارزیابی های صورت گرفته در نوروز ۹۵ مدیریت یکپارچه ستاد تسهیلات، واکنش سریع در مدیریت بحران و رسیدگی سریع به شکایات مهمانان از مراکز اقامتی یا خدمات پذیرایی از مهم ترین نقاط مثبت در حوزه خدمات گردشگری  استان مازندران است.

وی افزود: کمبود اعتبارات و نبود سامانه جامع آماری در زمینه گردشگران ورودی به استان نیز از جمله ضعف های ستاد تسهیلات سفر مازندران شناسایی شده است.

بزرگ نیا با اشاره به حضور ۴۱ميليون و۹۴۶هزار و ۲۸۰نفر شب اقامت در مازندران تا امروز تصریح کرد: از ۲۷اسفند ۹۴ تا ۱۷ فروردین ۹۵بیش از ۱۱میلیون شب اقامت به استان مازندران وارد شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران افزود: از تیرماه ۹۵ تا اواخر شهریور ۲۵ میلیون و ۵۱۸هزار و ۸۰۰ نفر شب اقامت و از اول مهرسال جاری تا ۱۵دی ماه ۵میلیون و۳۸۴هزار نفر شب اقامت وارد استان شدند.

وی گفت: این آمار حکایت از آن دارد که در پاییز و زمستان نیز استان مازندران مورد اقبال گردشگران واقع شده است.

بزرگ نیا خاطرنشان کرد: باید با کمک همه دستگاه های اجرایی سفر به استان مازندران را برای همه گردشگران دائمی کنیم و بخصوص در نیمه دوم سال تبلیغات وسیعی را در حوزه گردشگری زمستانی، پرنده نگری، کوهنوردی و پیمایش جنگل ها انجام دهیم.

پرونده ثبت نوروز در یونسکو باز است

وی با اشاره به پرونده باز ثبت نوروز در یونسکو گفت: ایران باید با تلاش روزافزون در امر نوروز و مستند سازی این آیین بزرگ قدم بردارد و در ایام نوروز توجه به انجام آیین های نوروزی، نوروزخوانی، ایجاد بازارچه های نوروزی برای مستند سازی و ثبت این میراث بزرگ امری ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی  و گردشگری مازندران با اشاره به قرار گرفتن ۲شهر استان مازندران دربین۷شهر برتر گردشگری گفت: ساری و رامسر تنها مشتی از خروارها ظرفیت های استان مازندران بودند ولی امسال تمام شهرهای ما باید تلاش کنند تا جایگاه مازندران در حوزه شهرهای برتر گردشگری به بالاترین سطح خود برسد.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری “گردشگری برای همه با توجه ویژه به معلولان، سالمندان گفت: تمامی دستگاه های ذیربط باید این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: نوروز امسال باید مسیرهای جدید گردشگری کمتر ناشناخته و یا ناشناخته به مردم معرفی شود.

ایسنا