سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در ۹ ماه گذشته از بنادر ایران در مجموع ۱۰۵ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۹۴۰ تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این مدت سهم کالای غیرنفتی ۷۰ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۲۷۸ تن و سهم کالا نفتی ۳۵ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۶۲ تن بوده است.

** تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی
از کل آمار تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی، سهم عملیات تخلیه ۳۰ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۶۱۲ تن و سهم بارگیری نیز ۴۰ میلیون و ۱۷ هزار و ۶۶ تن بوده است.
آمار واردات و صادرات این نوع کالا نیز در ۹ ماه گذشته به ترتیب ۲۴ میلیون و ۹۰ هزار و ۵۸۶ تن و ۳۵ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۷۵ گزارش شده و در این مدت از کل بنادر ایران سه میلیون و ۴۰۸ هزار و ۱۵۳ تن کالا ترانزیت شده است.

** تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی
از مجموع آمار تخلیه و بارگیری کالای نفتی، سهم تخلیه ۱۴ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۵۷ تن بوده و سهم بارگیری این نوع کالا نیز ۲۰ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۰۵ تن گزارش شده و مجموع ترانزیت کالاهای نفتی نیز یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۴۷۷ تن بوده است.
در مدت یاد شده ۲ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۷۸۱ تن کالای نفتی وارد کشور شده و ۱۸ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۹۴۲ تن صادرات شده که نشان‌دهنده رشدی ۷۶٫۲ درصدی در این بخش است.
به گزارش ایرنا، پیش از این، عملکرد هشت ماهه امسال ( منتهی به آبان) نشان داد که ۹۳ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۷۷ تن کالای نفتی و غیرنفتی از همه بنادر ایران تخلیه و بارگیری شد که ۶٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.