شهردار بهشهر از برگزاری دومین جشنواره روز میانکاله در ۲۷ دی ماه جاری خبر داد و گفت: پرنده نگری از برنامه های اصلی این جشنواره است.

حمید آزموده  با تاکید به اهمیت موضوع میانکاله به عنوان قطب گردشگری، اظهار کرد: این تالاب زیبا سالانه پذیرای طبیعت گردان و گردشگران بسیاری بوده و بهترین فرصت برای برگزاری تورهای پرنده نگری است.

وی افزود: نه تنها تالاب میانکاله از زیباترین تالاب‌های جهان محسوب می شود بلکه خوشبختانه در فهرست ذخیره ‌گاه های طبیعی زیست ‌کره نیز ثبت شده است و همه ساله بیش از نیم میلیون قطعه پرنده برای زمستان گذرانی به این تالاب مهاجرت می کنند که جمعیت انبوه پرندگان و پرواز آن ها بر فراز تالاب از چشم اندازهای جالب توجه و بی بدیل این منطقه است که می توان از این پتانسیل برای جذب گردشگر بهره گرفت.

شهردار بهشهر گفت: با توجه به پیگیری های ممتد شهرداری و شورای اسلامی بهشهر از دی ماه سال ۹۳ خوشبختانه توانستیم ۲۷ دی را به عنوان روز میانکاله به ثبت برسانیم و با توجه به طرح پیشنهادی نه تنها از تمبر ویژه میانکاله رونمایی شد بلکه در موزه تمبر کشور نیز به عنوان روز میانکاله به ثبت رسیده است.

آزموده خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی بهشهر در صدد بوده تا از طریق شورای فرهنگ عمومی و طی مراحل قانونی نسبت به درج ۲۷ دی ماه روز میانکاله در تقویم ملی کشور اقدام کنند.

شهردار بهشهر گفت: امیدواریم دومین جشنواره روز میانکاله با حضور مسئولان کشوری و استانی با شایستگی هر چه تمام تر در تالاب میانکاله برگزار شود و شهروندان مانند سال گذشته استقبال خوبی داشته باشند.

آزموده عنوان کرد: دومین جشنواره میانکاله همراه با برنامه های متنوع بومی و محلی، پرنده نگری و مسابقه عکاسی برگزار می شود.

ایسنا