سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: اگر مردم یک درجه وسایل گرمایشی خود را کم کنند ۶ درصد در بخش خانگی صرفه جویی خواهد شد به این ترتیب که چنانچه ۵۰۰ میلیون متر مکعب مصرف را در نظر بگیریم، ۶ درصد معادل ۳۰ میلیون متر مکعب یعنی یک فاز پارس جنوبی است.

مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ، با اشاره به این که در بهترین شرایط گاز رسانی در سطح کشور به سر می‌بریم، گفت: در حال حاضر روزانه ۴۳۰ میلیون متر مکعب گاز به بخش خانگی، ۱۱۰ میلیون متر مکعب به نیروگاه‌ها، ۴۶ میلیون متر مکعب به پتروشیمی‌ها و ۸۰ میلیون متر مکعب به صنایع گاز ارسال می‌شود و شرایط کاملا نرمال است.

وی درباره آخرین اخبار از خط لوله دامغان- کیاسر- نکا اظهار داشت: اکنون ۱۱۰ کیلومتر (۶۰ درصد) خط لوله آماده است و طبق قولی که شرکت ملی گاز داده است ابتدای تابستان سال آینده خط نهایی خواهد شد و به این ترتیب بیش از یک دهه برای تامین گاز استان مازندران نگرانی نخواهیم داشت.

بوجارزاده با بیان این که گاز مازندران از سه جبهه تامین می‌شود، افزود: خط سنگر- رشت نیز که یک خط تقویتی است بین ۴ تا ۶ میلیون متر مکعب گاز را از غرب مازندران به استان ارسال می‌کند که طی کمتر از ۴ ماه توسعه یافته و ۲۰ روز گذشته به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم پیوستن مردم به کمپین ۲ درجه کاهش وسایل گرمایشی خاطر نشان کرد: اگر مردم یک درجه وسایل گرمایشی خود را کم کنند ۶ درصد در بخش خانگی صرفه جویی خواهد شد به این ترتیب که چنانچه ۵۰۰ میلیون متر مکعب مصرف را در نظر بگیریم، ۶ درصد معادل ۳۰ میلیون متر مکعب یعنی یک فاز پارس جنوبی است که با مصرف روزانه استان مازندران برابری می‌کند.

سخنگوی شرکت ملی گاز یادآور شد: اگر مردم ۲ درجه از مصرف وسایل گرمایشی خود بکاهند به راحتی گاز مورد نیاز تامین و به مصرف نیروگاه‌ها و صنعت می‌رسد که منافع اقتصادی زیادی برای کشور دارد./ ایلنا